Trött är förnamnet..

Vi kom iväg strax efter 9 imorse! Helt otroligt, bara 20 min "sena"=)
Och vi var nog hemma en stund innan 19=P

Var uppe i Backa 10.20 och inne på Babyproffsen i en timma. Kikade på vagn. Och japp de får bli en Emmaljunga twin nitro. Finns inte så mkt att göra, våran Kotte är för lång för alla andra vagnar. Vi vill iaf att hon ska sitta och ligga bekvämt, och det gör hon endast i den vagnen, iaf av de vagnarna som man kunde ha barnen emot sig.
Så på måndag måste vi beställa en sån vagn och mjuklift till plutten i magen.

Blir en säng till Alice från Ikea, sen är de större köpen avklarade. Harry får ha Alice gamla bilstol och hennes spjälsäng. Ska köpa spjälsängsskydd och madrass + lakan och plastadfrotté. Sen äte nästan klart. Tro vi hinner nu på 2,5 månad=)

Dagen idag har vatt bra. Efter babyproffsen så var de strax dags för lunch så vi gick lite där uppe och kikade på Cubus och sen åt vi på Burger King. Efter de åkte vi till Nordstan och gick där fram och tillbaka. Alice somnade i vagnen och sov iaf en stund (1 timma och 15 min).

Köpte:
Jeans till Alice
Tröja till Alice
Body till Harry
Overall till Harry
2 par byxor till Harry
Kofta till Harry
Linne till mig
Tröja till mig
Puder till mig

Jag behövde lite nytt, Alice med. Harry behöver egentligen ingenting så för Alice har ju så sjukt mkt kläder.. Men det är ju sååååå roligt att köpa bebiskläder så jag kan inte låta bli helt enkelt!

Efter Nordstan var vi så trötta så vi brydde oss inte om att åka till museét idag. Tänkte att vi åker om någon helg igen och tar bara och gå på museét då ist och skippar andra affärer. Jag orkar inte gå runt så mkt och att gå i Nordstan var hemskt jobbigt. Jag höll på att svimma! Nä men usch va jobbigt iaf. Sen vi kom hem har jag legat på soffan, halft avliden. Nu ska jag nog be Fredrik hjälpa mig nåla upp lite gardiner. Eller så skiter jag i de och går och lägger mig. Trött är som sagt bara förnamnet!

Harry är helt vild, sparkar och har sig och när han sparkar så mkt får jag sammandragningar! Jobbigt som tusan för de kommer ju när jag ligger still, då börjar han leva jäkel. Och är jag inte stilla så får jag sammandragningar pga de. Fortsätter detta blir det nog en tidig bebis och ingen midsommar bebis som min barnmorska gissade på.
Avskyr dessa sammandragningar, fast än gör de inte så ont och de är ju bra iaf=)

Nä jag skiter nog i gardinerna och lägger mig ist. Får lyssna på min kropp nu och den orkar inte vara uppe och igång längre.

Kul att lägga sig innan 22 en lördag:/




Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Nej , det är aldrig kul att läsa en sådan mening. Anledningen till att jag skrev så är att jag fick veta att min kusins pappa fått en propp i hjärnan och ligger nersövd på sjukhuset och ingen vet någonting. Ingen vet hur han kommer att vara när han vaknar OM han ens vaknar! Fick samtalet i fredagskväll :( snyft

Livet är orättvist och det är bara förnamnet!!



hoppas allt är bra med er.



kraam

2011-04-03 @ 21:20:23
URL: http://memmiemummsbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0