Akuten med lillebror=(

Igår kväll fick vi ta en tur in till Akuten med Hugo=(
Jag satt med honom i famnen i soffan och Alice var jämte, helt plötsligt trillar hon rätt över Hugo och knockar huvud mot huvud. En jädra smäll! Hugo vaknar och börjar skrika hysteriskt, Alice lika så. Min första reaktion var att skrika till på Alice, vilket var såå dumt för hon blev verkligen upprörd:/ Men just då var de bara tanken att fasen unge vi har ju sagt till dig 100 ggr att vara försiktig nära Hugo. Men självklart kan man inte klandra en unge på lite mer än 1,5 år. Hon gjorde de absolut inte med mening, om om de var mening att trilla på oss så var de iaf inte för att skada Hugo. Oj va ledsen hon blev, aldrig sett henne sån. Hon kunde inte komma upp till mig heller eftersom jag försökte trösta Hugo som skrek. Som tur var kom Fredrik hem precis då så han fick ta Alice, men de fick han inte för hon sprang bara iväg. Hon skulle bara upp till mig, var som om hon ville säga förlåt till mig. Iaf så fick jag ta henne och man märkte på henne hur jobbigt de var för henne. Hon var så trött att hon somnade snabbt när vi la henne, trots att Hugo skrek som en besatt. Vi tro hans mage började krångla, han skriker ju alltid runt 20 och klockan var 19.30 ungefär. Men kunde ju inte veta. Sen lugnade han sig iaf och vi bestämde oss för att åka in till akuten så någon fick titta på hans huvud:(
Sån tur att Alice farmor och farfar bor i samma trapp som oss för dom kom över och passade Alice.

På akuten såg dom att de var svullet på ena sidan huvudet. Men han verkade OK. Dock kallade läkaren dit en barnläkare som skulle kolla på honom. Så vi fick ett eget rum och vänta i. Då skulle Hugo äta, han var pigg ändå. Barnläkaren kom till slut och tog av honom alla kläderna och klämde och kände, kollade reflexer och i öron och mun (tydligen hade han fått sån tosk så de fick vi medicin för som vi ska hämta idag) Allt såg bra ut och hon tyckte han var så fin och duktig=) När hon väl gått så började han skrika, då började magen.. Så han skrek säkert hysteriskt i 5 min, tystnade och vi sprang ut från sjukhuset. Sen började han skrika igen och slutade inte förens vi kommit hem igen och varit hemma en bra stund. Jävla mage..

Alice hade vaknat bara strax efter de vi åkt till akuten igår. Hon ville inte komma till varken farfar eller farmor. Hon hade ropat efter oss och letat, varit jätteupprör och ledsen=( Till slut hade hon lugnat sig och låtit farfar ta upp henne. Sen när vi kom var hon så glad=) Hon och Fredrik satte sig och läste bok och jag försökte lugna Hugo. Till slut somnade han i bärselen och jag i soffan med den på. Så vi gick och la oss medan de andra satt uppe och kollade film. Alice behövde bli lite mera trött innan vi ine försökte lägga henne. Men hon somnade gott när Fredrik la henne sen.

Jag blev såå rädd när de hände, tänkte att nu gick Hugo säkert sönder! Dom är ju så ömtåliga, och speciellt de lilla huvudet. Skönt att allt gick bra iaf.

Nu är de bara jag som sitte uppe, de andra sover som stenar. Tro jag ska kika in på dom och se om Hugo vaknat, han har ätit hela natten, oh yes han har börjat med att använda mig som napp HELA natten nu igen. Men de gör inte så mkt, nu har jag vant mig och vi ammar i sömnen typ=P

Hejhej

Kommentarer
Postat av: eriika

usch va läksigt :/ tur att det gick bra för er allihopa

2011-08-04 @ 10:43:00
URL: http://headtrips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0