Lördag

Som vanligt finns de ingen tid till att blogga. Och häromdagen insåg jag att jag behöver en ny header, en ny blogg design vore inte dumt. Eller varför inte en helt ny blogg.

Hugo fortsätter med att skrika på kvällarna:/ Runt 19 brukar de börja och hålla i sig minst 1 timma. Stackaren skriker så han blir helt lilaröd. Jag klandrar mig själv och funderar på att sluta amma och köpa ersättning. Jag vill inte känna denna skulden som jag känner varje kväll:/ Men jag har undvikit mjölk i 10 dagar och hans mage är inte bättre. Så förmodligen är det han som är känslig och inte mitt "fel". Men jag känner mig ändå skyldig. Men han älskar att amma, han älskar att ligga nära mig. Fast jag undrar hur mkt mjölk jag har, jag kan nämligen inte pumpa ut något länge. Innan kunde jag pumpa ut 100 ml från ena bröstet bara, nu typ 20 ml. Men han äter varannan till var trejde timme och han äter bara från ett bröst åt gången så jag antar att mjölken räcker. Ska till bvc nästa vecka och jag hoppas han har gått upp bra i vikt, jag tycker han känns tyngre, men ser smalare ut.

Vet ni vad! Imon är Hugo 6 veckor och det betyder jogging! Min bm sa att eftersom jag var så "vältränad" (haha) när jag blev gravid så borde de inte vara någon fara att börja jogga 6 veckor efter förlossningen. Jag ska känna på lite iaf. Jag har längtat så efter att springa! Den frihetskänslan som man känner, jag älskar de! Tänka sig, jag som rökt och aldrig gått på gympan älskar nu motion:P Min gympalärare hade tappat hakan;)
Iaf så ska jag, OM vädret och hälsan tillåter (har lite ont i halsen just nu) jogga imon=) Ska ta en sväng på påskberget med Fredrik och barnen, eller ja han ska gå slingan med dom i vagnen och jag springa ett varv iaf=)
Var ju snart 1 år sedan jag aktivt joggade, då sprang jag iaf 45-60 min konstant. Nu kommer jag bli glad om jag klarar 5 min innan jag får stanna och flåsa.

Och jag säker en jogging kompis också! Jag vill ju självklart fortsätta jogga under hösten men varken vill eller vågar springa den slingan där uppe i den lilla skogen själv. Och Fredrik kan inte hänga på då han har barnen.
Så om du bor i Varberg och vill jogga med mig så säg till:D

Imon börjar jag med de, ikväll dricker jag lättöl och vräker i mig chips. Ska få bättre matvanor, imon. Lovar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0