Ny vecka

Tjohej

Idag hade Alice fortfarande feber. Men inget annat. Hon är inte snuvig eller hostig, hon verkar faktiskt må ganska så bra, med alvedon i kroppen. Man märker snabbt när alvedonen gått ut och hon får feber igen, så gnällig hon blir då!

Skrikandet fortsätter här på kvällarna. Vi ha gjort allt för att de ska bli bättre med stackars Hugos mage.. De enda som hjälpt liiiite var när jag toppsade honom i rumpan så gaser och bajs kom ut, de hjälpte iaf häromdagen. Så jag ska faktiskt sticka ner på stan och köpa en "fis ventil" som de så fint heter. Om de finns vill säga. Jag har inte fått i mig minsta lilla mjölk sen i torsdags och de tycks inte göra någon nytta alls för hans mage:/ Ska fortsätta utan mjölk tills torsdag, har de inte blivit bättre i magen tills då så börjar jag dricka mjölk igen, då gör de ju ingen skillnad. Mitt amningstee verkar inte heller funka. Ska köpa ett annat te som är billiigare och testa de. Tycker 115 spänn för 20 påsar är lite dyrt, med tanke på att jag dricker minst 4 påsar om dagen.

Hugo har börjat vara vaken så mkt. Hela förmiddagarna ligger han i sin vagga och tittat och skrattar=) Somnar han är det bara för en 20 min typ. Sen vaknar han, och kikar vidare.

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Har du provat med magmassage och sen trycka upp benen mot magen lite? Eller kanske minifom eller semperdroppar?

2011-08-01 @ 14:22:58
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Tina

Testa utan mjölk minst en vecka. :) När vi skulle testa om Liam var allergisk när han var liten, så minst 2 veckor sa dom på barnkliniken. För det tar ca en vecka för att mjölk att gå ur kroppen, och sen en vecka för att få kroppen att börja vänja sig med den nya kosten.. Men sen kan ju starka saker påverka bebisars mage med, som juice osv. Även mycke fett o sånt. Det är så himla mycke att tänka på, så det blir nästan jobbigt :-P

Vi hade en babysitter med vibrator på, eller hur man ska kalla det. Det var den absolut bästa köpet vi gjorde till Liam när han var liten. Han hade också problem med magen, och fick ibland bajsa med hjälp av en termometer osv. Men den babysittern var kanon, bara att sätta han ner, och sen sov han typ :) En vete kudde som är lite ljummen kan ju också vara skönt för dom små :)

Hoppas det går över snart för sötnosen, jobbigt att se sitt barn ha så ont :-(



Kram till er, och GRATTIS till nya underverket med förresten =)

2011-08-01 @ 18:48:55
URL: http://familjentlt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0