30 dagars lista

Dag 21 – Din åsikt kring abort

En abort har jag aldrig gjort, kommer nog aldrig göra en heller. För jag personligen skulle aldrig klara av att göra de! Jag hade konstant tänkt att "nu hade den bebisen varit född, undra om det varit en flicka eller pojke, vem hade h*n varit lik?".. Jag hade tänkt och tänkt.. "Nu hade bebisen varit 6 månader, hade den kunnat sitta som sina syskon kunde vid 6 månader?" "Nu hade bebisen varit 1 år och vi skulle haft 1 års kalas"  Och så hade jag fortsatt år in och år ut. För min del hade de inte gått med en abort. Endast om barnet varit sjukt dock. Och då skulle de vara något allvarligt som hade försämrats barnets livskvalité enormt.
Jag hade nog inte ens kunnat göra en abort efter en våldtäckt, det är ju inte barnets fel hur de blev till! Fast vem vem hur jag hade känt då.

Jag tycker det är fel att man får göra abort fram till vecka 18. Känns som om då har graviditeten pågått för länge. Max vecka 15 kan jag tycka. Om barnet inte är sjukt och de kommer fram på rul.

Ska tillägga att det är min personliga åsikt och jag är inte emot abort när andra gör de, jag tycker det är kanon att vi har fri abort i sverige. Men som sagt, varför vänta så länge som till vecka 18:/ Om man då inte fått reda på de så sent.



Dag 22 – Din åsikt kring giftermål
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Snyggaste kändisen
Dag 25 – Bästa konserten
Dag 26 – Det här saknar jag
Dag 27 – En nyfotad bild på mig
Dag 28 – En låt du avskyr
Dag 29 – Din skola/din klass
Dag 30 – Den här månaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0