30 dagars lista

Dag 22 – Din åsikt kring giftermål

Min åsikt där delar jag med Fredrik. Vi anser att det är "slut destination" i ett förhållande. Eftersom vi redan har 2 barn så vad händer efter man gift sig då? Hur utvecklar man sitt förhållande framåt då om man redan är gift med barn, vad kommer sen då..? Så vi har verkligen inte bråttom med de. Kanske vi gifter oss om 10 år eller något. I hemlighet då:) Och borgerligt. Vi får iofs inte ens gifta oss kristet då ingen av oss är med i Svenska kyrkan.

Fast först får ju Fredrik gå ner på knä och fråga om jag vill;P För jag anser att ska man förlova sig så är det killen som ska fråga och då ska de vara en överraskning för tjejen. Att gå tillsammans och köpa ring tycker jag är skit löjligt och jätte oromantiskt. Då kommer jag aldrig bli förlovad om jag själv måste ta tag i de:P Fredrik har frågat hur han ska lösa min ring storlek men de är la bara att sno en ring han vet passar på de fingret och sen överraska:) Man kan ju köpa en billig prov ring och sen gå tillsammans, det är en annan sak. Men att säga "hej älskling ska vi gå och köpa ringar imon och förlova oss" vid köksbordet där hemma är inte min grej.

Jag skulle kunna tänka mig att gifta mig på en "drive thru" i las vegas, hoppandes ur ett flygplan, i en luftballong, eller under vatten. På något udda och häftigt sätt, man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång:P

Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Snyggaste kändisen
Dag 25 – Bästa konserten
Dag 26 – Det här saknar jag
Dag 27 – En nyfotad bild på mig
Dag 28 – En låt du avskyr
Dag 29 – Din skola/din klass
Dag 30 – Den här månaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0