Bvc 6 månaderskoll Hugo

Hugos 6 månaderskoll gick galant=) Han fick beröm för att han var så duktig på att sitta och var så charmig:P En pigg och glad kille:)

Vår bvc sköterska tyckte vi skulle börja med lite rutiner, vi har ju kört på friamning så att säga. Känns hemskt att neka honom bröstet bara för att han inte ska äta just då som vissa mammor gör. Barn behöver närhet också, och även om han inte är hungrig så gillar han att ligga där och fiffla. Mig gör de inget. Men rutiner kan vi behöva. Så nu ska jag ge honom lunch i form av puré. Sen ska Fredrik börja med att ge honom välling på kvällen och lägga honom. Försökte igår... han tog inte vällingen alls när Fredrik gav honom, trots att han var hungrig. Så jag fick tillslut ta över och då åt han lite välling och sen fick jag amma honom iaf. Och natten har varit hemsk... inatt har vi inte bara ammat 1 gång, nä han har använt mig som napp igen. Vilket betyder att ena bröstet är helt tomt på mjölk och de andra skrängfyllt. Ger jag honom de bröstet med mjölk i på natten blir han flyförbannad. Så för att inte väcka resten av familjen vid 4 så ger jag honom de han vill ha. Tänkte att nu när Fredrik är ledig över jul så ska vi försöka få ordning på detta. Blir väl att han får flytta till sin egna säng=/ Fast jag vill ju sova jämte Hugo på nätterna, känns hemsk att lägga honom i en egen säng bara för att jag inte vill agera napp på nätterna:/ Hade de inte varit för att Alice snurrar som en virvelvind så hade hon fått sova hos oss också, älskar att sova alla tillsammans:)

Han var 68 lång och vägde 7,5 kilo så han har gått upp ca 100 gram i veckan sen förra vägningen och det är jättebra=)

Tiden går så snabbt, snart är det 6 månader sedan han föddes, bara ca 6 månader kvar till sommaren och midsommar:) Ett år går så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0