Fredag

Så är åter fredagen kommen=) Härlig dag! Förutom de att de ser ut som kriget här;)
Jag säger ofta de, men just nu stämmer de faktiskt rätt så bra! Lådor, saker och mitt adventskalender projekt på hela köksbordet (ofta JAG skulle hinna klart med något i tid! haha:P) Så idag måste jag bli klar med adventskalendern, jag måste! Som tur är så är inte Alice medveten precis om att dagarna närmar sig jul, så vi börjar på kalendern när den blir klar=)

Igår hade Hugo feber, hela dagen:( Han var skit dålig verkligen.. Bara låg helt utslagen i mitt knä med en fuktad trasa på pannan:/ Han var helt väck! Jag blir så orolig, jag tro inte jag var så här orolig för Alice när hon var så liten och sjuk (tro inte ens hon var sjuk när hon var så liten). Det har absolut inget med kärleken till mina barn att göra, älskar dom precis lika mkt! Men Hugo känns mer ömtålig, känslig på något vis. Mammas pojke liksom. Sen tro jag det har att göra med koliken också, mitt undermedvetna får panik när han blir ledsen och mår dåligt. Jag far så illa när han är sjuk och skriker.
Så hela fm satt jag i soffan med honom i knät, snacka om att jag var kissenödig när klockan närmade sig lunch! Jag fick inte lägga ifrån mig honom många minuter. Han hade nästan 40 grader när febern var som värst, bara för vaccinet (och ipren tog bara ner febern någon halv grad).. Känns lustigt att han blev så jädra dålig.. Igår strax efter 16 vakande han efter att ha sovit en hel timma själv i vagnen, DÅ log han och skrattade! Så då trodde vi febern skulle gå över men icke:( Han har haft feber hela natten igen och jag är helt slut i huvudet (jag vaknar vid minsta lilla rörelse han gör ju). Jag tro inte han har ätit inatt heller.. Eller jag vet inte. Minns inte! Han bör nog vakna snart och vara hungrig iaf. När jag gick upp halv 7 var han inte alls varm i pannan så jag hoppas febern är förbi nu.

Så idag om jag får ska jag städa så vi slipper ha de ikväll och i helgen. I helgen ska vi mysa, åka till Kungsbacka (kanske) och mysa lite till. Baka lussekatter med=)



Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0