Hugo bvc 5 månader

Igår var det dags för vaccination och vägning/mätning av Hugo. Jag hade förväntat mig mkt skrik när han vaccinerades men icke. Första sprutan så gjorde han bara en grimas, sen lekte han vidare med bollen han försökte äta upp:P Andra sprutan, den som gör mkt ondare, så bara öppnade han munnen och laddade för världens skrik.. Jag hann ta upp honom innan han bröt ihop och han skrek bara någon sekund:P Sen skrattade han och hade sig! Han låg sen på skötbordet och lekte med bollen medan jag pratade lite med bvc sköterskan. Han hade gått upp bra i vikt:) 7190 gram väger han nu och är 67.5 lång=) Han är lika lång som Alice var vid 5 månader men några hundra gram mindre. Lång och smal kille har vi:) Bvc sköterskan berömde honom så, en underbart söt och mjuk liten kille<3 Eftersom han gått upp så bra i vikt av enbart amning tyckte inte hon att vi behövde börja ge honom annan mat. Rekommendationen från livsmedelsverket är ju att börja ge mat från 6 månader så vi följer väl de rådet då.

Han var så glad och go fram tills 20 på kvällen, då fick han feber och h-vetet började.. Nästan 39 grader har han haft och Ipren har inte tagit ner feber, snarare hade den gått upp efter de han fått Ipren.. Skit lustigt.. Han var vaken från 1 till lite efter 2 och bara skrek, sen sov han dåligt fram tills 5. Då somnade både han och jag. Så jag har inte fått sova mkt i natt. Jag är såå trött. Det är iaf en tröst att febern är pga vaccinet och att det kommer gå över under dagen.

Nu kom Alice här och meddelade att hon hade gjort nr 2. Bäst att ta de innan Hugo vaknar och vill upp.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0