Julen hos oss

Oj vilken underbar jul vi haft! Bästa julen tillsammans med Fredrik och barnen hittills:)

Tänk, förra julen låg Hugo i magen och vi visste inte ens att det var en pojke. Nu 1 år senare sitter han med oss på golvet och öppnar sina egna paket:) Tänk vad som kan hända på ett år! Men nästa år är det garanterat att det inte blir något mer tillskott iaf;)

Den 23:e hade vi ju mini-julafton och Tomten kom med paket till barnen:) Alice grät först och blev jätterädd för Tomten, men sen när hon märkte att han hade med sig "ket" (paket) så blev hon väldigt social och trevlig;) Hon hjälpte Tomten dela ut paket till alla, hon for som en gummiboll runt och lämnade paket till alla:) Sen när Tomten skulle gå fick han 2 kramar! Oj va mkt saker barnen fick! Hugo fick mängder med kläder, för det hade jag sagt att han behövde:P Nu har han typ för mkt haha:P Jättefina kläder:) Alice fick en dammsugare, lite kläder, leksaker, film, cd skiva.. Minns inte exakt:P Jag och Fredrik fick spel och jag fick den obligatoriska Tomten jag alltid får av svärmor^^ Hon är rolig hon:P Jag och Fredrik fick ju en tidig julklapp som vi själva fick välja, en lampa till köket som jag så gärna ville ha:) Då sa svärmor att den köper dom till oss då så den fick vi redan i oktober:P Men absolut bäst för den ville vi gärna ha=) Åt mkt god julmat! Spelade julklappsspelet med:) Då fick jag skitbra grejer! 2 skärbrädor, en potatisskalare, en prydnadsängel och silvertejp :P Blev väldigt glad för potatisskalaren, för våran vi har har börjat bli über slö!

Sen på julafton tog vi de lugnt hela fm, sen lagade vi lite mat och åt... Jisses så mkt mat vi lagat.. Vi gjorde lika dant förra året och sa då att nästa år så lagar vi inte så här mkt. I år hade vi lagat mer mat.. Så vi har ätit hela julafton och juldagen och vi har ändå julmat över.. Nu börjar man bli lite trött på de:P

På julafton så öppnade vi mer paket, Alice fick 8 st my little ponys:) Hon älskar dom! Och hon blev så glad! Sen ville hon typ inte öppna mer paket.. Så vi fick göra de åt henne. Nästa jul köper vi inte så mkt. Hon blev inte gladare för att de var många paket, och alla sakerna var absolut inte nödvändiga. Hugo fick kanske 10 paket och det var väl lagom. Han fick en badstol, snuttefilt, leksaker, en canvas tavla att måla på, bok och sånt. Alice fick filmer, alla ponnysen, legoplatta, tomte och mera som jag inte minns. Jag och Fredrik köper alltid saker ihop, som vi båda vill ha. Så då köpte vi alla Shreck filmerna, säsong 1 & 2 av True blood, Mariokart med rattar till Wii. Sen hade jag köpt Skyrim till Fredrik (xbox spel) och 2 t-shirts, skummtomtar. Och han hade köpt en mobil till mig och ett minneskort och en björg ring=) Kunde inte vatt mer nöjd!

Sen igår på mellandagsrean stack vi till Elgiganten och köpte en ny tv:) Vi har inte satt upp den än, jag är rädd att den blir för stor i vårt vardagsrum! Den är på 42 tum men 40 hade räckt. Den ska upp på väggen på direkten så inte någon unge får den över sig, menar den ungen som står 2 cm ifrån tvn och bankar på den...

Av någon anledning kan jag inte lägga till lite kort.. Så få göra de vid ett senare tillfälle=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0