Livet är orättvist

Idag går mina tankar till en ny vän. Fick ett hemskt sms imorse där hon skrev att hennes son i magen inte levde mer:( Jag kan bara föreställa mig hur det måste kännas, sån smärta i hjärtat. Det känns så otroligt orättvist att sånt här drabbar någon. Jag önskar att sånt här inte kunde inträffa.

En graviditet för mig innan jag fick Alice var solklar, man fick ett plus på stickan sen 9 månader senare dök det upp en bebis. Nu vet jag att det inte alltid är så. Flertalet vännet och bekanta har både fått missfall, ma och PSD i magen. Att bli gravid och sen föda ett barn är en svår, känslomässig resa som inte alltid har ett lyckligt slut. Även om att bära och föda sitt barn är underbart så kan hemska saker inträffa.

Skickar all kärlek och tankar åt mammor och pappor som förlorat något så värdefullt som ett barn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-01-09 @ 21:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0