Lördag

Idag är jag "ensamstående". Usch inte kul alls.. Jag förstår inte hur ensamstående föräldrar med 2 barn eller mer orkar. Det är ju fullrulle jämt. 1 barn är ingen bigdeal, men 2 är mer än dubbelt upp faktiskt. Nu råder de iaf lite lugn här hemma. Var på väg ut, insåg att Alice mår nog inte så bra så tog tempen och visst... Feber.. Hon har varit uppe i lite mer än 3 timmar och ser ut som om hon varit vaken några dygn:/ Hon är helt röd om kinderna, det blir hon alltid när hon har feber. Så nu sitter hon i soffan med kudde och tutte och tittar på Hitta Nemo. Hugo ligger och klagar i sitt gym, han vill ju sitta upp och leka.. Men jag vågar inte låta honom sitta där själv än.

Jag har levt på nästintill flytande mat nu i någon dag. Har haft en blåsa under tungan som gjort så ont att jag inte kunnat tugga (gör fortfarande lika ont och tungan ser svullen ut!). Så vatt soppa som jag fått i mig med nöd och neppe. Har ju ätit annat också men inte mkt. Så nu har jag gått ner ännu mer i vikt, jag hade ju tänkt hålla 65-66 under vintern men de går inte så bra. Trots ingen motion, och äta precis vad jag vill så går jag ner. Jag får väl satsa på att försöka gå upp lite nu under julen:)

Så länge varade lugnet. Nu får jag ta Hugo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0