Mysteriet med Hugos feber

Mysteriet med Hugos feber är löst, det visade sig i söndags att han hade små små utslag. Jahaa täntkte jag, 3 dagars febern måste de varit! För på söndagen försvann febern. Då hade han haft hög feber tors, fre och lördag. 3 dagar.
På måndagen såg jag att hela ungen var full av utslag. Så ingen tvekan om saken, det var 3 dagars febern han hade haft. Skönt att de är avklarat, den kan man ju bara ha en gång. Oftast är barnet opåverkat av den höga febern som dom får men de var ju inte Hugo, han var jättedålig och slö och trött. Så därför slog de mig inte att de var 3 dagars febern fören jag såg utslagen (som alltid följs efter febern gått ner när dom får just 3 dagars febern).

Här syns lite av utslagen på magen, sen hade han hela huduvet och bakom öronen och under hakan. Nu börjar dom försvinna iaf=)


Jävla otur att 3 dagars febern följdes av, av 5 månaders vaccineringen. Kanske var därför jag upplevde att han mådde sämre än vad Alice gjorde när hon hade 3 dagars febern i somras. Hon var bara hängig och slö men mådde bra iaf.

Nu ska vi la hålla oss friska ett tag framöver iaf=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0