Helg!

Vilken go dag vi haft=)

Först träffade vi Martina och Nelli på Öppnaförskolan. Såg knappt röken av Alice där inne. Alla de andra barnen satt i närheten av sina föräldrar, inte Alice.. Hon bara stack! Inte blyg alls! Gick runt och klappade på de vuxna och lekte med alla barnen. Det var ganska många där också. Hon kikade efter mig någon gång ibland, mer än så brydde hon sig inte om mig. Och jag lät henne hållas, hon ville ju inte ha mig flängandes efter henne utan försökte springa ifrån mig om jag kom för nära ändå:P Känns bra att hon var så självständig och ville leka själv med de andra barnen. Kommer förhoppningsvis gå bra med dagis då=)

På tal om dagis så tyckte kösammordnaren här i Vbg att en sen inskolning bör gå, med tanke på att hon blir storasyster i juni. Allt beror ju på hur Alice tar det. Men hon tyckte inte vi skulle skola in henne i början av augusti för det var för tidigt. Kanske i slutet eller i september. Hoppas det kommer gå bra! Egentligen vill jag inte ha henne på dagis så tidigt... Jag tycker hon är för liten, men 15 timmar i veckan bör gå. Hon tycker ju om barn och jag kommer ju ha Harry att ägna mkt tid åt. Få se=) En bra plats går före en dålig plats så det kan ta ett bra tag innan vi får en bra plats iaf.

Efter lek och bus på ÖF så gick vi alla ner på stan. Köpte jeans och tröja till Alice, och även Harry fick en body och byxor och en liten mössa=) Det ska ju var jämnt mellan syskonen:P

Därefter mötte vi upp Fredrik och så gick vi alla och lunchade på café ströget. Så gott!!!

Åh va Alice var trött när vi var klara! Gick en promenad med henne vid havet, tänkte att hon skulle fått sova.. Men icke.. Sov knappt en halvtimma sen skulle hon inte åka mera vagn. Så vi fick gå hem. Hon skulle inte sova hemma heller.. Så gissa om hon var trött nu ikväll.

Nu har Fredrik bakat en kaka, en sån färdimix som jag köpt:P Kanske blir gott! Lite smidigare för honom tänkte jag, han kan ju baka så en sån mix är egentligen inte nödvändligt här. Men sparar tid ju=)

Bjuder på en bild på min söta Kotte! Så här brukar hon sitta när jag sitter vid dator:)


Trevlig helg på er alla!!

Kommentarer
Postat av: irina

Hehe, jag looovar! jag tycker redan nu att dom e jätte sköna att gå i. känns lite som att gå på moln pga kulorna i sulorna. sedan var dom inte så dyra som jag hela tiden hört från reklamen. köpte dom på stadium (eller intersport, cant remember) för en femhundring (!).

va bra att det går bra på ÖF. david var blyg de två första gångerna vi var på ÖF, men sedan blev det bättre o bättre o jag kände att han var såååå redo för dagis. men heeh.... nä kanske inte riktigt. det e ju vid 1 års åldern dom genomgår värsta seperationsångesten. men det börjar bli bättre. han går inte o gnäller igenom sig heeela dagen. han går 30 tim/veckan. det e bättre än 40 timmar iaf.

men föräldrar brukar göra som du tänkte att ev lämna alice på fskan när "harry" fötts. då blir det ju 15 tim/veckan. du kan behöva avlastningen och hon kan kanske behöva få umgås med jämnåriga o busa järnet.

trevlig helg på er med ;)

2011-02-04 @ 21:32:00
URL: http://gullebulle2.bloggplatsen.se
Postat av: En Liten Emma

Adrian är också sådär när man är på ÖF, bryr sig knappt om mig utan springer iväg och leker direkt.. haha.. Men det känns bra att dom inte är så blyga.

2011-02-04 @ 23:19:18
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0