Magsjuk

Så nu har jag haft magsjukan också.. Men jag anklagar pizzan faktiskt! Var inte fören jag ätit den som jag fick ont i magen..

Åt rester av pizzan igår vid 14. Fredrik spydde ju igår natt, också efter pizzan. Så vid 14 åt jag de. Sen vid 19 kom de som en blixt. Kände att nu jävla så spyr jag! Fredrik låg och sov och hade spannen där inne hos sig så jag flyger in och vråla att nu får han ta Alice för nu ska jag spy. Men de gjorde jag inte. Kramp i magen fram till 21 och såg ut som en ballong om magen! Över Harry då, precis där min magsäck var! Så jag fick fan nog, vid 21 stoppade jag fingrarna i halsen för att spy, vilket aldrig funkar för jag har väldigt bra/eller dåliga kräkreflexer, vad man nu kan kalla de. Kan stoppa ner hela näven i halsen utan att spy. Men igår räckte de med att vifta med fingrarna i munnen och jag spydde kaskader, säkert över 1,5 liter. Då måde jag lite bättre.

Skönt att slippa de värsta tänkte jag, oj så fel jag hade.

Sen vid 21 ger Fredrik Alice sin välling, och han gav henne på tok för mkt så allt kommer ju upp. I hela hennes säng, över hennes spjälsäng och till våran säng som stod ca 10 cm bort... Hela ungen, hela håret.. Så hon fick bada och tvätta håret... Och trots att både jag och Fredrik mådde skit så var de som att de "försvann" en stund så vi kunde ta hand om Alice.
Sen fick både jag och Fredrik så sjukt ont i magen igen! Ingen orkade ta Alice så hon var uppe länge, men hon var pigg. Hon slocknade i mitt knä vid 22.30 med pytte lite välling i magen. Bar inne henne och sen låg både jag och Fredrik på soffan i 3,5 timmar och vände och vred oss av smärta. Då fick jag fan nog, stoppade fingrarna i halsen igen, men samma sak då, kunde bara vifta med fingrarna så spydde jag 1,5 liter till säkert. DÅ gick svullnaden över min mage ner och det gick över så pass mkt att vi kunde gå och lägga oss i sängen.

Låg och svettades och hade kramp i magen fram till 05.. Sen tillslut gick de över!!

Detta var fan de värsta jag varit med om! Och att vara gravid och magsjuk gjorde det hela ännu värre!! Harry var ju sjövild i magen när jag hade såna kramer! Han tyckte väl de var obehagligt stackarn:( Så han sparkade, sparkade och sparkade. I 7 timmar höll han på när jag hade som ondast. Kändes precis som värkar. Och jag insäg att denna gången skulle de inte göra mig något om de blir kejsarsnitt. Ungen ska ut och hur skiter jag i bara de inte gör så ont. Eller ont får de la göra, men jag fixar inte känslan av att må så illa!!

Hemsk natt... Nu mår jag mkt bättre. Helt kritvit i ansiktet och magen kurrar och kroppen värker. Men jag lever=) Trodde jag skulle dö inatt faktiskt.. Så ont gjorde de.

Nu ska jag ta mig en banan. Sen om jag orkar måste jag ner till stan och hämta Fredriks alla hjärtans dags present... Usch.. Kanske gör de på måndag om jag inte orkar idag. Känns som de måste ske ett mirakel för att jag ska orka de.

Hoppas jag inte tar ut för mkt i förskott nu bara, mår bättre nu men man vet ju aldrig..


Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Urs vad jobbigt.. :8

2011-02-12 @ 09:33:02
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0