Mvc 24/2

Nu har jag vatt hos mvc och tatt prover och mätt magen och lyssnat på Harrys hjärta:)

Sf mått: 21
Hjärtljud: 145


Allt såg fint ut:) Bara de att mitt järnvärde var lågt, lägre än de någonsin vatt med Alice. Men jag känner mig inte trött så som med Alice. Då orkade jag knappt något alls, nu är jag som "vanligt", okej kanske lite tröttare. Sen när vill jag gå och lägga mig kl 21 en kväll? Typ aldrig:P
Mitt sf mått är mindre än med Alice också. 24 med Alice och 21 med Harry. Men jag ser ju själv att magen är mindre nu, men mer bred. Det sa min bm också, att min mage sitter långt ner och är bred. Även där sitter mina 5+ kilon:P Kan ha samma byxor som innan jag blev gravid, kan bara inte knäppa dom:P All vikt sitter på magen och tuttisarna,tråkigt nog, gillade mina lagom stora tuttar innan..Nu är det mjöktuttar all over again:P
Min bm berömmer mig hela tiden för att jag gått ner så mkt i vikt mellan mina graviditeter "inte alla mammor som tar sig för att göra de" som hon uttryckte de. För mig var de en självklarhet. Hade inte orkat gå runt med en stor mage och sen en massa övervikt en gång till.
Harry gillade inte att vi lyssnade på hjärtat, sparkade hejvilt och magen hoppade! Så vi fick lyssna lite på sidan av magen:P Då gick de:P Han ligger i "ostbåge" stil, som jag visste=)

Ska till bm om en månad, fick alla mina tider, bara en efter bf:P Förra gången med Alice hade jag säkert 3 tider efter bf.

Min bm gissade på att jag får på midsommarafton. Snacka om att Harry kommer vara full på sin födelsedag när han blir äldre och fyller omkring midsommar, jag kommer vara en orolig mamma! :P

Ni andra får gissa sen också, både på kön och bf=) Ska fixa en lista framöver till er läsare=)

Jag skulle vilja gå över, lustigt va? Men jag vill helst få så sent i juni som möjlig så jag slipper vara hemma så länge ensam med två barn. Fredrik har ju semester i slutet på juli liksom. Bara för de får jag säkert 1 juni... Grr...
Jaja Harry är välkommen när han vill=) Men kul om folk vill gissa!

Nu ska jag mysa med Alice lite<3



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag tror att det är en liten tjej som bor där inne =) hon kommer att dyka upp på min födelsedag den 28/6

2011-02-24 @ 16:51:13
URL: http://ceciliase.blogg.se/
Postat av: tina

Jag är ju usel när det gäller gissningar, men jag tror lite på att det är en liten harry faktiskt :) Jag hade också magen långt ner, och den var med bred, än "kulig". ut kom en vild pojk, även om han va hur lugn som helst 1a året. nöjd med tillvaron bara utan strul :)



När du gick ner efter Alice, ja minns du höll på ut och gick i somras? Åt du nå speciell kost osv? Jag har helt tappat motivationen och gått upp som tusan sen i somras :/ Men just nu, jag hittar inte tillbaka.. Så, hur gjorde du mer än promenader? :)

Kram till er fina

2011-02-24 @ 23:51:37
URL: http://familjentlt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0