Bvc-Hugo 4 veckor

Tjohej!
Idag var vi alla på bvc. De märks såå mkt att man är en extra speciellt när man har bråttom haha:P Vi skulle vara där 10.15 och alla var klara, utom Hugo. Han låg och sov i sin pjamas:P Kan erkänna att jag nästan glömt bort honom! Han gjorde inget större väsen av sig och vi andra stressade, då blir de så ibland. Så jag tvättade av honom och bytta kläder och blöja, kom på att han kanske ska äta lite innan vi sticker också. Yes underbart att komma på de i sista minuten!

Iaf så var vi där exakt 10.15, hur vi nu gjorde vet jag icke men men=) Dock vi vi iaf vänta på våran bvc sköterska, tur de så vi hann varva ner. Tina kom och kände knappt igen Alice:P Lång tyckte hon att Alice blivit, ska bli intressant att se hur lång hon är och vad hon väger på 2 års kollen i oktober.

Tina tyckte att Hugo var en bedårande liten man:) Lite lik Alice tyckte hon med, även om vi inte precis ser några likheter. Jag hörde med henne om Hugos mage men hon trodde inte att han fes och höll på så var pga något jag åt. Eftersom han inte rapar (knappt alls) så fiser han ist. Och han sväljer ju mkt luft när han använder mig som napp så det är självklart att de måste komma ut de med. Så hon tyckte jag kunde dricka mjölk iaf. Eftersom jag gjort de hela tiden och han verkar inte ha haft ont innan, de började för någon dag sedan. Och jag vet nog med mig att han har tuttat mer=mer luft i magen=mer fisar. Sen vägde vi Hugo, gisses va han gått upp bra i vikt! 4520 gram vägde han nu. Både jag och Tina blev helt chockade när vi såg vad vågen visade:P Med tanke på vad han vägde bvc besöket gången innan. Han har gått upp 700 gram på 11 dagar, och 1,2 kilo sen vi åkte hem från BB=)
55 cm lång var han också, 6 cm längre än när han föddes=)

Han fäster blicken bra och gav Tina ett svars leende när hon snackade med honom:D Jag tyckte att han log häromdagen, så mysigt:)

Efter Bvc åkte vi ner till Falkenberg och kikade på Fynda. Tänkte kolla efter nappar på Babyproffsen. Hittade latex nappar från MAM. Vi har ju MAM nappar i silicon som han vägrar, men latex ska ju vara mjukare så vi köpte såna. Sen köpte vi en napp från nuck (tro jag de hette) som ska simullera en bröstvårta. Nappen ser helt knasig ut, i silicon.. Men vi tänkte att de kanske var något iaf så vi köpte den också.

Väl hemma kokade vi napparna och till våran besvikelse tog han INGEN. MAM var lite goda, men samma visa där.. Tuttade typ 20 sek sen en grimas och spotta ut nappen. Men hör och häpna, när han grinade innan så la jag honom på min arm vid mitt bröst och tog fram den bröstnappen och han tog den med mkt om och men:) Han tuttade länge och såg till och med nöjd ut! Sen började han bli trött så jag la ner honom i sin vagga, halvs sovandes och både jag och Fredrik tänkte att nu kommer han spotta ut den. Men ICKE! Han somnade tuttandes på bröstnappen och sover fortfarande med den i munnen och tuttar då och då:D Han har säkert sovit 30 min nu, jag och Fredrik är helt överlyckliga! Hoppas innerligt att detta är en napp för honom!! Bara för de spottade han ut den nu, men han sover fortfarande iaf=) Snälla, låg nappen funka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0