Försäkringskassan

..Är inte så kända för att varken vara speciellt förstående, trevliga eller snabba i sina ärenden. Men de otroliga har hänt, 2 gånger faktiskt!

Jag är jävligt dålig på att hålla kolla på mina pengar, så länge de finns pengar på mitt kort bry jag mig inte om varifrån dom kommit faktiskt. Så när Alice var liten fick jag inte någon hel föräldrapenning på 6 månader, de märkte vi av en slump! Så då ringde Fredrik och vi fick de utbetalat relativt snabbt, och han fick en personlig ursäkt från dom också (kors i taket!).

Nu när jag skulle anmäla föräldrapeng för Hugo nu innan han var född så glömde jag både skriva under blanketten och fylla i den korrekt.. Så jag fick givetvis hem den igen och skickade in en rätt ifylld blankett snabbt. Sen hörde vi inge mer. Igår ringde jag och då låg de ärendet "vilande". Så ingen utbetalning skulle se! Tur att jag ringde! Han jag pratade med sa MAX en vecka till att jag skulle få min utbetalning. Men de otroliga hände, jag fick utbetalningen redan igår!

Vad har hänt med försäkringskassan?

Tummen upp iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0