Graviditeten med Hugo

När fick du reda på att du var gravid? I slutet på oktober 2010, tro de var 21:e
Blev det en chock? Jaa absolut! Jag kände mig inte alls gravid och hade de inte vatt för att mensen var typ en vecka sen hade jag nog inte tagit något test alls.
Hur gammal var du? 22 år
Hade du mycket halsbränna? Nej ytterst lite på slutet bara
Spydde du mycket? Nej aldrig=)
Var det någon favoriträtt som ändrades? Pasta som jag älskar kunde jag icke äta.. Äcklades av bara tanken!
Hade du mycket foglossning? Nej absolut inte.
Hade du sammandragningar? Njaa på slutet var de ganska mkt men inget i början.
Ditt sf mått som störst? 35 cm
Har du fått bristningar? Nej inga denna graviditeten men hade redan mängder sen första graviditeten.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag visste att de var en pojke, såg snoppen på ul i vecka 16 redan:D
Hoppades du på? Spelade ingen roll, men visst tankarna flög ju åt att de skulle vara hemsk skoj med en pojke denna gången:)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja! Har de fortfarande..
Hur mycket gick du upp i vikt? 22 kilo:P
Hur ser du på graviditeten idag? Jättebra överlag, fast viktökningen var ju lite trist men men.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Att jag skulle klara mig utan bedövning och att de skulle gå relativt snabbt.
Gick du över tiden? Ja 4 dagar
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? Jag vet ej när mina riktiga värkar började. Tro mig minnas att värkarna blev starkare runt 12 på dagen den 26 juni.
Hur lång tid tog det? Inne på förlossningen tog de 1 timma och 25 minuter.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Att de gick så snabbt att jag inte ens fick gå upp och kissa.
Var du rädd för något? Att det skulle bli komplikationer, att spricka!
Grät du? Nej
Skrek du? Jaa jag skrek i krystvärkarna, men de var för att få mer kraft:P
Tog du nått smärtstillande? 3 Akutunktur nålar bara.
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Fredrik och en barnmorska och en undersköterska
Hade du någon nära med dig? Fredrik
Hur stor var bebisen? 3395 gram och 49 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? En pojke
Vad fick den heta? Hugo
Hur ser du på förlossningen idag? Jag tyckte de var så häftigt att föda utan bedövning! De gjorde inte speciellt ont och man kände en helt annan kraft än vad jag kände med EDA som jag hade med Alice. Jag skulle lätt göra om detta, inga problem!
Var allting värt de? Jaaa absolut=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0