Hugo 1 månad!

Tjoho!
Idag firar våran stora kille 1 hel månad! Kan inte ens minnas hur dagarna såg ut innan han kom! Känns som om han alltid varit hos oss=)

Skulle lagt upp en massa bilder, men Hugo ligger i sin vagga och sover här jämte och jag vågar inte flytta på vaggan ifall han skulle vakna. Han har varit skit knepig ikväll, inte kommit till ro alls! Vid 20 åt han, sen har han tuttat och tuttat och tuttat. Eller nej, han tuttar tills mjölken rinner till, sen tar han bort munnen och låter mjöken spruta överallt! Sen när de slutat så hugger han igen och så gör vi om samma sak igen... Jag är trött på att användas som napp nu.. Men kan säga att igår natt tog han den bröstnappen vissa stunder och inatt tog han en annan latex napp:) Nu ska han bara ha den nappen och inte bröstnappen. Bara han tar någon napp är jag nöjd! Man får dock trixa lite för att han ska ta den, och han spottar gärna ut den efter en stund och vrålar, men de går om man är envis.

Han har blivit så stor.. Helt galet stor! Han växer så snabbt=)

Här var han lite mer än en vecka:)


Här är han idag, 4 veckor. Se ni så redig han sitter, så stabilt=)


Här är magen 4 veckor efter förlossningen. Ser ut som jag gjorde typ 4 månader efter förlossningen med Alice, så jag känner mig rätt så smal redan nu kan ni tänka er haha:D Tro inte magen kommer dra ihop sig mera, nu får jag jobba lite för de=) Men ska inte börja träna fören efter mitt återbesök hos bm i augusti. Vågar faktiskt inte nu innan då jag märkt att bara att damsuga gör att jag får ont i fogarna.


Har ca 12 kilo kvar att gå ner sedan jag är tillbaka på de jag vägde innan jag blev gravid. Men jag tro nog jag bara ska gå ner 7 kilo till, kände att de var lagom att väga 65 kilo ist för 60 kilo. Fast få se, känner mig inte tjock nu ens så vore de inte för magen skulle jag nog inte gå ner alls. Kommer i alla mina gamla byxor i bena, kan bara inte knäppa dom, så de mesta av mina kilon ligger på magen och brösten.

Kan tala om att jag längtar redan efter mera bebisar! Men nej nu ska vi inte ha flera förens vi är en bit över 30 iaf, om ens då. Har ju en av varje "sort" nu och är rätt så nöjd med de=) Fast en liten skrutt till kanske om si så där 10 år:P Vem vet=)


Kommentarer
Postat av: Anna - Lycklig mamma till Saga & Freja!

Haha, vad häftigt att våra barn är född så tätt och att vi ligger samma på vikten!



GRATTIS TILL DIN SON!



2011-07-25 @ 19:22:20
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser
Postat av: Martina

Grattis till söta killen, redan 1 månad:) syns inte alls att du nyss fött barn, min drog också ihop sig fortare denna gång, de tackar vi för;) från hm e den, galet söt:)

Håller helt med dig och nu har jag lyckats övertala killen att Isabelle ska få va hemma, känns så underbart, så rätt och så lättande:)

2011-07-28 @ 00:07:53
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0