Hugo 2 veckor


Herr Hugo och Mamma:) Han ser ut som en liten farbror med sina kala fläckar på huvudet:P

Nu har han börjat hänga med lite mera. Idag var han vaken över 3 timmar på raken. Han gillar inte att ligga ner då utan ska sitta så rakt i ryggen som möjligt. Så vi har bullat upp med kuddar i hans vagga, och det duger en stund. Sen ska han till mig och tutta. Idag har han hållt på varje timme nästan. Jag vet att jag har mjölk, och äter sig mätt gör han så det bubblar ur honom på alla håll, så jag används som napp. Dock kräker han inte så som Alice gjorde, vilket är jätteskönt. Han bubblar bara lite, för blir de för mkt mjölk för honom brukar han ta bort huvudet från tutten. Alice gjorde ju inte de utan åt tills hon kräkte ist.. Knas fian!

2 veckor har gått snabbt. Känner mig inte alls redo för att bli lämnad ensam med barna imon. Fredrik jobbar ju en vecka nu sen har han semester. Så jag får la överleva. De viktigaste här hemma är att iaf försöka få vardagen att gå runt på någelunda rutiner, för Alice skull. Jag kommer nog inte våga mig ut imon tro jag. Alice ska ju inte åka vagn bara för nöjetsskull.. Och lägga henne för att sova och sen chansa på att Hugo gör detsamma ja de känns lite vågat. Så enkelt de hade vatt om han tagit napp! Känner mig stressad över att behöva slänga fram tutten, ja alltså över att hitta en bra plats i skuggan där vi alla får plats och kan tutta ifred. Så få se vad vi hittar på. Lekplats är ganska så uterslutet då Alice gör den klassiska "titta på mamma och vänder och springer" så jag får jaga henne.. Vi ska iaf till bvc imon och väga Hugo. Ska vara där 16.15 så jag tänkte att jag försöker gå vid 15:P Tar 15 min att gå till bvc men varför chansa.. Säkert någon som bajsar eller ska ha mat i sista stunden. Brukar ju få springa pga förseningar med ett barn så vad väntar inte imorgon då när vi ska passa en tid med två barn:P

Nu ska jag gå och lägga mig, inatt fick jag sitta upp och sova med Hugo vilandes mot mina uppvikta ben. Jag vaknade av att jag hade kasat ner från min kudde emot väggen med huvudet så jag vilade på den hårda sängkanten i huvudändan.. Snacka om värk i nacken! Men Hugo ville sitta upp och sova så vad gör man inte... Älskade barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0