Livmodersinflammation

Tjohej här sitter jag med inflammation i livmodern. Alltid lika upphetsande..

Fick de med Alice och ville verkligen slippa de nu men icke. Med Alice så blödde jag ju som ett skadat djur en vecka innan jag fick akut ont i magen och fick åka in till sjukhuset. Denna gången har jag inte blött något typ, avslaget har vatt en droppe eller två. Men i lördags fick jag ont i magen och sen har de bara blitt värre och värre. Igår fick jag ringa gyn och som tur var hade dom precis fått ett återbud så vi kunde komma om någon timma. Allt såg jättefint ut! Hon som undersökte mig sa att det varken syns i underlivet eller i livmodern att jag fått barn nyligen:) De hade dragit ihop sig jättebra och var inge blod alls där inne eller några rester (som de var efter jag fått Alice). Men när hon kände på magen så gjorde de svinont verkligen. Så hon skrev ut antibiotika som jag kunde hämta ut om jag fick mer ont eller fick feber. Så vi hämtade inte ut de när vi väl var på sjukhuset utan åkte hem ist och hoppades att vi ej skulle behöva hämta ut de. Väl hemma sen började jag bli trött och seg så jag och Hugo gick och la oss innan bvc sköterskan skulle komma hem till oss. Sov kanske 1 timma. Mådde bara sämre och sämre. Sen efter de bvc sköterskan vatt här började jag frysa och få ont i magen så då skyndade vi oss till apoteket och hämtade ut min antibiotika. Vilken jädra tur att vi gjorde de för innan de jag kommit hem igen hade jag fått feber och jätteont i magen. Smärtan var hemsk! Jag fattar inte hur folk förr i tiden överlevde detta!! Jag gick och la mig med ett lakan och två sommartäcken sen när vi kom hem.. Jag frös så jag höll på att dö! Hugo fick ett ryck igår och skulle bara vara hos mig så han låg hos mig och de var svårt att låta bli att lägga på honom något täcke, det var ju så kallt! Men de var min feber bara.. Var ju säkert 25 grader i sovrummet..

Natten har varit hemsk, Hugo använder mig som napp och vaknar varje gång han tappar bröstet.. Napp funkar inte alls, mitt lillfinger funkar sådär men samma där, han vaknar när han tappar de:( Så en suttandes bebis plus värmen och hög feber var inte de roligaste inatt kan jag säga..

Få hoppas jag blir bättre snart för detta är inte skoj.. Har inte precis ont i magen nu men jag känner mig febrig och slö, snurrar lite i huvudet också:( Alvedonen hjälper bara lite grann faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0