Mjölkfritt

Hugo har de senaste dagarna, eller ja blir nog en vecka nu, skrikit på kvällarna. Han är jättegasig och har såå ont i magen! Det svider i hjärtat att se honom sån:( Han skriker och skriker och skriker.. Sen när knipet väl tar en paus någon minut så öppnar han ögonen och söker kontakt med oss, helt glansig och matt:( Jag önska jag kunde ta hans onda!

Så nu är jag på mjölkfri diet över helgen. Min bvc sköterska, som jag ringde och bad om råd idag, sa att vi testar de och ser om han blir bättre. Hon ringer på måndag och kollar läget. Jag hoppas både att de hjälper, men samtidigt är jag lite självisk och hoppas att de inte är mjölken. För en helt mjölkfri kost, ja det är svårt! Är ju mjölk i de mesta:/

Sitter här absolut vrålhungrig och vi har inget hemma som är mjölkfritt, kvällsmat blev pasta och grönsaker..Kul liksom... De som är mjölkfritt hemma nu är kött, fisk och fågel då men inte känner jag för att ställa mig och laga de nu. Fredrik erbjöd sig men jag tro hellre jag går och lägger mig nu.

Nu ligger Hugo här jämte i vaggan och sover. Ikväll hade han inte så ont som han brukar. Och visst, halva dagen har jag undvikit mjölk (sen efter samtalet med bvc) så kanske är mjölken som är boven. Eller så har mitt amningste (som jag börjat dricka igen) börjat verka=)

Nu ska jag fixa mig en kopp te och sen ska jag nog lägga mig faktiskt.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0