Söndag

Idag blir Hugo 5 veckor och solen skiner=)
Dock vakande Alice med 38.5 graders feber:/ Hörde henne skrika imorse och bad Fredrik gå upp till henne och redan då kände han hur hon brändes. Tyvärr hade vi ingen alvedon hemma till henne! Men som tur var så var klockan halv 7 och affärerna öppnar 7 så hon fick snabbt i sig alvedon. Sen drack hon 200 ml välling och senare 300 ml äppeljuice. Få hoppas de bara är feber och inge annat.

Så idag blir vi inne. Hade iofs inte precis kunnat göra något.. När Fredrik var ute vid 7 var de 20 grader och kvavt. Ingen värme vi tar ut ungarna i, spciellt inte Hugo som verkligen inte gillar värmen.

Tro dock jag tar en kvällspromenad när de blivit svalare ute.

Min mjölkfria diet går relativt bra. Finns ju soyamjölk och havremjölk att dricka/ha i maten. Dock har vi inte lagat något med de men soyamjölk har jag haft i kaffet och jag tyckte faktiskt att de blev mkt godare än med vanlig mjölk! De blev liksom sötare:) Märker ingen skillnad på Hugo precis, han var så nöjd igår men de kan ju vara slumpen. Eller så kan mitt te börja göra nytta. Köpte sånt amningste igen som jag dricker flitigt!

Hugo ligger här jämte i sin vagga och kikar, somnar till lite då och då också=) Alice och Fredrik ligger i soffan och kollar på Alice nya Dora film (vad annars).

Inatt har Hugo använt mig som napp... Han vägrade ligga i sin lilla hörna utan skulle ligga jämte mig..Så nu är jag rätt så trött kan jag säga!

Nu är de nog matdags här för Hugo=)

Kommentarer
Postat av: carro

Vad är amningste för nåt? :)

2011-08-01 @ 06:18:34
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0