30 grader...

Puuuh.. jag får visst klaga på värmen! Detta är för varmt! Tur att de har blåst idag, fast jag har nästan aldrig upplevt så varma vindar som idag, men de har svalkat lite iaf.

Vi åkte till sjön, Alice ville inte bada eller leka i sanden.. Satt och grävde en stund sen skulle hon inte vara där mer utan sitta på filten och plocka bort löv och bös som kommit där.. Så vi åkte hem. Det är skugga på hela stranden och vindarna gjorde de lite kallt, eller ja lagom varmt i denna hettan men nästan kyligt ändå. Fanns inget där för oss att göra så vi åt lite och sen åkte vi hem igen. Jisses va varmt de var hemma! Så vi parkerade oss nere hos farmor och farfar på deras altan och Alice fick bada i sin balja. Det tyckte hon om iaf i en kvart.

Omöjligt att få henne dricka... De enda hon druckit idag har vatt coca cola med vatten. Vi skiter fan i att de är onyttigt, huvudsaken är faktiskt att hon dricker. För hon ska verkligen inte ha något annat... Hon hade inte druckit något och när jag tog fram min cola blev hon helt till sig och drack upp 150 ml med cola blandat med lite vatten. Hon var så törstig stackarn.. Hon måste ju dricka i värmen lilla kotten.

Sen kom farmor och farfar hem och då grillade vi och fikade lite efter de. När vi kom upp till oss var klockan nästan 21 och då fick Alice duscha lite sen somnade hon i pappas knä medan jag duschade.

De var våran dag de:) Jag kan säga att det de bli en sån här varm sommar kommer vi inte kunna vara ute med barnen precis. Det är för varmt! 25 grader räcker med svala vindar. Får man beställa de?

Alice och jag vid Fjärås. Älskar de vattnen! Är så ljust och fint=)





Hur varmt har ni haft det idag?

Kommentarer
Postat av: carola

åh ska ni campa får ni komma till oss.

Vi hyr flotte och åker runt sjön, grillar och myser.



kramisar och natti natti

2011-06-06 @ 23:02:09
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Memmie

Så skönt det ser ut på bilden:) vi har haft ca 28 grader varmt varje dag nu i 5 dagar. Skönt men lite väl kan jag tycka! Hur mår bebben? Snart dags ju :) kraaam emelie

2011-06-07 @ 06:04:38
URL: http://memmiemummsbit.blogg.se/
Postat av: En Liten Emma

Oj har ni haft det så varmt! Här är det 20 i skuggan.. Men det är rätt okej, lagom varmt. Men då blåser det också så det blir lite kallare..

2011-06-07 @ 08:49:49
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Igår var det hur varmt som helts så Vincent o jag gömde oss nere på stan där det var svalt o skönt!



ang coca cola o söta drycker så är det bra för barn på sommaren!! Det har jag faktiskt fått höra av en barn läkare. För att det är så svårt att få i de vatten så då är det bättre att det dricker sött än att de blir uttorkade! Förstår att ni har provat med det mesta men fick som ett annat tips av att barnen skulle får dricka ur en lite roligare mugg eller med sugrör. =) H



Hoppas på att det vänder med henne snart!

2011-06-07 @ 09:52:47
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0