Andningslarm

Sitter och kikar lite på andningslarm. Folk får tycka vad de vill, antingen att de är kanonbra eller att de stressar upp föräldrarna. Vi ska iaf ha ett. En faktor till psd är värme, och det kommer göra mig lugnare i sommarvärmen om bebisen har ett larm, just in case. Eftersom jag har tänkt amma, och jag nattammade Alice i våran säng, så kommer jag kanske göra samma sak med bebisen nu. Och jisses va varmt de kommer bli i våran säng! Kan bara föreställa mig.. Så ett sånt larm ska vi köpa.

Frågan är vilket. Jag vill gärna ha plattor som man lägger under madrassen. Babysense 2 verkar vara bra. MEN snuza halo som man fäster i blöjan verkar smartare ändå. Plattorna kan man bara ha i bebisens säng, snuza kan man ha överallt och även vid samsovning. Så det lutar på ett sånt snuza. Kanske köper plattor sen också. Snuza kostar 1700:-, men de tycker jag att de är värt. Skulle de mot förmodan hända något så vill jag iaf veta att jag gjort allt för att förhindra de, kosta vad de kosta vill.

Någon som har ett snuza larm? Nöjda? Finns ju något liknande snuza som heter Respisense Ditto. Kanske de är bättre? Ska kika runt lite imon och beställa ett, frågan är vilket..


Kommentarer
Postat av: martina

andningslarm e det bästa som finns, man kan sova utan att vara livrädd att bebisen ska sluta andas och man inte märker det:) till isabelle hade vi först ett respisense, första versionen, när hon sov med oss sen hade vi babysense med två plattor när hon sov i sin säng och for runt:) båda var kanon tills vi upptäckte att batteriet var slut i respisensen när lillasyster kommit och ett nytt kostar 500 kr:/ så vi beställde ett snooza go som vi får imorrn, det är med utbytbsrt batteri, tror de kommer vara lika kanon:) visst vi har lagt ut flera tusen på alla larm men pengar spelar ingen roll när det handlar om ens barn:) lycka till när bebisen vill komma ut, våran lilla tjej kom redan ut i onsdags med raketfart, hann nästan inte ens in på förlossningen, helt galet:P

2011-06-12 @ 22:17:41
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0