Bebis insikt

Nu tro jag att jag börjar fatta detta, har bara tagit 40 veckor.. Vi ska ha en bebis till, vi ska få en familjemedlem till.. En till liten kotte, vilket ansvar det är! Hela tillvaron kommer vändas upp och ner och rutiner och allt kommer bli rubbat och helt galet. Jag har inte precis tänkt på de så.. Idag la sig Alice vid tvn (Fredrik la henne där och bäddade ner henne) och jag och Fredrik låg kvar i sängen och gosade. Fredrik sa att tänkt om de var lördag och vi kunde somna om här, det hade vi kunnat nu när hon är så stor. Då slog de mig, sånt kan vi inte göra länge till. Lite lustigt känns de, men samtidigt väldigt kul för man vet ju hur skoj barnen kommer ha tillsammans och så roligt vi kommer få de som en större familj. Men jag måste erkänna att en liten bebis är ändå väldigt skrämmande. Nu är jag överlycklig över att Fredrik kommer vara hemma så mkt i sommar, annars vet jag inte vart jag hade tatt mig till. Bra planering där.

Fredrik sa att jag inte njuter nu, det är sista gången jag är gravid på minst 10 år. Och det håller jag med om! Ska inte ha flera barn fören jag är lite över 30 (om ens då). Risken för tvillingar är ju ganska så stor så skulle vi få för oss att få en 3:a så får vi räkna med att det kan bli en 3:a och 4:a och så många småbarn vill jag inte ha inom de närmsta åren. Så det gjorde mig lite ledsen, att jag kommer liksom inte ha denna fina magen så länge till och på många år. Klagar mkt gör jag men fy sjutton vilken enkel och lätt graviditet jag haft egentligen. Ingen foglossning eller bristningar (mer än de jag fick med Alice). Inga problem alls, mått väldigt bra egentligen.

Och nu snart kommer en bebis, vare sig vi är redo eller ej. Är vi redo? När jag känner förvärkarna och hur jag nu börjat få mensvärks liknande smärta i ryggen också så vet jag att de närmar sig, kan säga att jag får lite smått panik då. Men nu får vi bara tuta och köra, för bebisen kommer snart:)

Hoppas på en snäll bebis så vi inte blir helt avskräckta inför att skaffa fler barn längre fram:P
Fast 2 kanske räcker mer än väl, jag gillar ju jämna nummer;)

Nu frukost och släppa mina tankar om bebisen, den kommer när den kommer-vare sig vi är redo eller ej.
Oj va många gånger jag både sagt och skrivit de! :P

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Även om jag inte är gravid så har jag haft precis samma tankar som dig, hur kommer det bli går det med 2 barn hur kommer vardagen att funka. Hur gammal är Alice nu när bebisen kommer? Har jag räknat rätt att hon kommer att vara 1år och 8 månader =)



Jag är lite nyfiken på hur snabbt det blev en bebis för er, om du vill svara på det allså. Vi har nämligen börjat att prata bebis nr2 här hemma oxå =) Hoppas att den vill komma ut snart.

2011-06-17 @ 10:16:10
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0