Fredag

Glömde blogga imorse, sen precis när jag satte mig runt lunch kom Alice och skulle gosa, missade mitt ben som hon skulle luta sig emot och dunkade rätt in i databordet och började blöda på läppen:( Så då blev de heller inte av att jag skrev för Alice blev så ledsen och sen gick vi och la oss och sov middag i 2 timmar:P

Idag har vi förberett lite inför bebis:) Jag fick sytt ett kuddfodral till en liten babykudde. Första misslyckades helt, skyller på Alice för hon var helt vild och skulle sno nålar och saxar och tyg.. Notering till mig själv, börja inte sy något när hon är vaken eller jag är ensam med henne. Det var kalabalik en stund. Sen tröttnade hon och jag fick sytt iaf ett fodral, någelunda rätt. Hon kan verkligen stressa upp mig den ungen haha:P

När Fredrik kom hem åkte vi alla till Jysk och köpte en skummgummimadrass. Skulle ha ock klippa ut små madrasser, en till Harrys vagga och en till mjukliften till vagnen. Hittade en sån madrass som kostat 900 som de reade ut för 300:) Kalas tyckte vi! Och ännu bättre var de att hon i kassan var så snäll och lät oss köpa den för ett bättre pris, nämligen 150 spänn:) Dom skulle rea ut den för de priset nästa vecka men hon tyckte vi kunde få köpa den för 150 redan nu=) Kanon! Det var en riktigt bra madrass, nästan synd att klippa sönder den:P Men det har vi pysslat med ikväll. Alice åkte i säng för hon kunde inte låta bli att pilla på madrassen när vi mätte och klippte, dumma som vi är påbörjade vi de när hon var vaken.. Men de gick bra att lägga henne så utan välling, för välling hade hon redan druckit i soffan. Vi har tänkt börja med att hon inte ska somna medan hon dricker välling utan att hon ska få de uppe i vaket tillstånd och sen läggas och somna själv så. Det går alltid bra att lägga henne så på dagarna och de gick bra ikväll:)

Nu ska jag värma mig en pizza. Ingen var hungrig idag så vi skippade kvällsmaten. Dock började jag bli hungrig nu:P Tur att jag köpte en sån pizza:) Hoppas den är god!

Trevlig kväll alla:)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sv: Det är bara bra med oss... Håller på att tampas med separationsångent när det är dags att sova. det spelar ingen roll vilken tid det är på dygnet det är så är det likadant.



Det är inte det lättaste att sy när de är vakna... Jag sitter oftast i vardagsrummet o gör det o nur springen min lilla huligan runt i sin gåstol o plockar med allt man inte får! Då kan jag bara tänka mig hur det är att ha någon som kan 10 ggr mer =P



Skönt att det blev bra till slut med kuddfodralet. Vilket fynd ni gjorde på jysk!



På tal om svaret du skrev förut så gick det ju som sagt väldigt fort för er att få en till =) Hoppas på att det ska gå lika fort här oxå så man slipper att vänta o hoppas för mycket. Ska bli så spännande att få veta vad det är som bor där inne! Jag skulle vilja ha barnen tätt så har men det gjort om du får står vad jag menar. Även om min graviditet var allt annant än mysig o fin så är jag ju som sagt lite sugen på en till. Hoppas verkligen på at det sämmer de alla har sagt, Att alla graviditeter är olika.



Hittade dej på FB av en ren slump så jag sickade en vänförfrågan så du vet =)

2011-06-18 @ 00:03:18
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0