In en sväng och kolla läget

Tjohej kvällen har spenderats på förlossningen, dock ingen bebis än!

Jag tröttnade på ihållande sammandragningar och ringde och hörde om dom kunde kolla ifall de var såna sammandragningar som gjorde nytta eller bara mesiga skit sammandragningar som inte gjorde ett piss.
Fick göra en ctg som visade att allt var bra. Oj va sur bebisen blev när bm satte en sån dosa på magen! Hon satte den precis på rumpan:P Och gissa vem som ej är fixerad, FORTFARANDE. Jo våran söta bebis.. Tro inte han kommer fixera sig alls innan förlossningen startar. Och helst inte vända sig heller så jag slipper snitt. Blir de snitt kan jag lika väl få de nu, vill inte gå och vänta på värkar för att sen få snitt. Men ja sånt kan man bara önska, inget man kan bestämma nu. Allt såg bra ut och jag och Fredrik roade oss med att läsa tidningar och leka 20 frågor. Shit va dålig min sambo är på de! De första han tänkte på var bil... De visste jag innan jag ens börjat fråga men tänkte att han är la inte såå dum så han tänker på något så uppenbart. Joho.. Leken var över snabbt kan jag säga. Efter kurvan kikade bm om jag var öppen något eller ej, självklart var jag inte de.. SUCK. Men hon drog och kände hårt så jag tro fan de gjorde lite nytta! Har ondare nu iaf. Så ej öppen, men tappen var mjuk och lite mindre än vad den "ska" vara. Typ 2 cm lång sa hon. Så de var ju en början på något men inte att det var på G för stunden sa hon. Well de kan gå snabbt, kanske bebis imon eller kanske inte.

Nu när vi var där fick jag en sån känsla "o shit nej jag har ångrat mig jag vill inte föda" Lite sent påtänkt men min skräck för sjukhus gjorde sig påmind och jag började svettas och skaka. Tanken på att jag får åka hem efter kurvan och undersökningen gjorde att jag stod ut, men jag undrar hur de blir när jag åker in med värkar och ska vara där en längre stund... Jag mår illa bara jag tänker på de! Jaja sent påtänkt som sagt.. Men de är ju värt de men jobbigt som fan ändå..=/

Nu ska jag faktiskt bara ta lite kaffe och sen hoppa i säng. Somnade inte idag när Alice sov på fm och jag känner verkligen att de är sån sömn som gör att jag klarar att vara uppe på kvällarna, för shit va trött jag är nu! Bm sa till mig att sova och vila så mkt jag bara kan nu innan förlossningen så jag är pigg. Får väl lyssna på henne då=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0