Lördag

Solbrända har vi blivit idag:) Vi passade ju på att sola medan Alice sprang runt och lekte lite på lekplatsen, då tog inte solen ett skit tydligen.. För både jag och Fredrik var brända efter kläderna när vi gick en promenad runt fästningen. Fredrik fick en riktig bonna-bränna och hela min rygg skiftar i brun/rött (som de gör på mig innan de lagt sig). Typiskt va.

I em efter de Fredrik kört sin mamma och pappa till bröllopet så lånade vi deras lägenhet/altan. Alice fick bada i sin pool som vi köpt. 288 liter går de i den poolen, lagom. Dock skulle hon i princip bara i och sen upp.. Fredrik spenderade mer tid med att fylla den och tappa ur den än vad Alice gjorde i poolen.. Men den kommer la till användning i sommar iaf. Farmor och farfar får ha den där nere så kan Alice och hennes yngre kusin bada i den iaf=) Vi hade tänkt grilla men Alice flippade ur och började illtjuta och somnade sen i mitt knä så vi sket i de och beställde pizza ist. Alice har börjat med någon nytt.. Hon bryter ihop och blir arg, på allt och inget. Ofta är det saker, hennes leksaker eller något annat som hon blir arg på. Skit jobbigt.. Vet inte riktigt hur vi ska ta de.. Man märker att hon blir ännu argare när vi inte förstår henne heller, puttar bort oss när vi försöker trösta till och med. En knepig utvecklingsfas..

Och just ja, det var 3 dagars feber hon hade! Idag fick hon utslag som man får av de (har googlat haha). Hela ungen var prickig men inte som mässlingen eller vattkoppor. Nej de måste vara 3 dagars febern helt klart. Hon är iaf bättre nu=)

Idag är det 20 km hofman. Man går 20 km utklädda och dricker en öl för varje km:P De går i mål nere vid ankaret så det går förbi här nästan. Tro de flesta gått i mål nu (eller ja minus de som däckat på vägen;)), man hörde när de började anlända folk:P Jag skulle vilja gå de nästa år, helt seriöst. Det vore skoj, man behöver la inte dricka 20 öl! Det skulle jag inte klara, de är jag för "ofestad" till haha:P Frågade Alice farmor och farfar om dom kan ha barna nästa år så vi kan få gå, svärfar utbrast glatt "javisst" medan svärmor bara skakade på huvudet:P Får la se, jag skulle verkligen vilja gå de iaf en gång, känner mig inte för gammal än iaf;)

Nu strax ska jag lägga mig och sova. Är så konstigt trött.. Hela kroppen är slut. Trots att jag inte vatt så aktiv som igår, DÅ var vi på bena hela dagen och de kändes. Fast ikväll är jag ändå tröttare konstigt nog.

Snart äre den 6:e juni, mitt bf om jag hade fått bestämma. Men det får jag ju inte.. Har dock upptäckt en del slemmis men de behöver ju inte betyda något..

Hörs imon=)




Kommentarer
Postat av: Martina

Tjejer behöver bara dricka varannan km ;)

2011-06-05 @ 13:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0