Morrn morrn

Stackars Alice:/ Hon vakande vid halv 02 inatt och kokade. Vi hade flyttat in hennes säng hos oss så vi skulle kunna ta henne snabbt om hon kräkte eller de var något annat. Vet ju inte vad det är för "fel" förutom feber. Vissa kan ju kräka när de får hög feber också. Men inge kräk, hon var dock sååå varm. Hade över 39 grader och fick en alvedon och tunnare pjamas. Sen bäddade vi med våran madrass och filtar och täcken på golvet i vardagsrummet, under takfläkten. Det är svalast där så jag sov med henne där inatt. Aj aj min rygg och höfter säger jag bara.. Vid halv 4 somnade vi nog och vakande halv 7 när Fredrik gick upp. Jag har knappt sovit inatt alls iofs. Var inte så mysigt att sova så hårt. Men Alice har sovit och är piggare nu. Hon har liiite feber nu imorse så hon fick en alvedon då med och vi hoppas hon är bättre till em idag. Ska eventuellt bort en sväng till förkolsn och kika, om Alice orkar. Feber smittar ju inte, och hon är varken snuvig eller hostig. Kanske sån 3 dagars feber eller vad de heter? Eller har man kanske den bara om man är under 1 år? Ingen aning, får googla! Nu ligger hon på madrassen på golvet och kikar på tv. Nyss var hon inne i sitt rum och lagade mat på sin spis, så mår så värst dåligt tro jag inte hon gör. Hon har ätit sin morgon välling och lite av mina mackor, som hon alltid gör. Aptit har hon iaf trots feber, de är ju bra=)

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0