Promenad och bebis-shoppat

Hej å hå.
Fortfarande lugnt gott folk:) Är jag inte inne och skirver här eller på facebook börjar folk smsa och fråga vart vi är:P

Men jag lovar att jag skriver en rad när jag får värkar, eller om vattnet går. Fast går vattnet och vi är ute hinner jag nog ej de för bebis är ej fixerad så måste åka in på direkten då. Men ni som har mig som vän på Facebook lär ju se min statusuppdatering, för en sån ska jag la hinna med haha:P

Idag var vi och "handlade" lite till bebisen. Vi ska hämta vagnen på onsdag så då hämtar vi de andra också. Lägger vi sakerna på en order tillsammans kommer vi upp i en viss summa som behövs för att få ett presentkort på 500:- Visst, sakerna vi köper hade vi kunnat köpa mkt billigare på Gekås till exempel. Men jag gillar att ha garanti på allt+ servisen man får från de trevliga på Babyhuset=) Blev madrass, skötbädd, vagnsparasol, dinglis, sufflett till Alice britax, kudde, myggnät till spjälsängen. Tror de var allt. Kom sen på att vi behöver en spelmobil också. Får köpa den på onsdag när vi ska hämta allt.

Alice var hos farmor och farfar medan vi var och beställde de. Hon var övertrött när vi kom hem så vi la henne i vagnen och gick en promenad, allt för att få igång förlossningen nu vett ni haha:P
Köpte varsin kycklingkebabbrulle och åt ute i parken, självklart vaknade Alice.. 40 min sov hon bara ungen.. Så då gick vi till en lekplats och lekte lite. Man såg på henne att hon var för trött egentligen, hon satt mest still och plockade med sina älskade stenar.. Jag är glad bara hon inte stoppar in något i munnen, vilket hon blivit bättre på *peppar peppar*. Idag var precis lagom varmt, typ 20 grader och lite vind. Ni kan inte gissa hur många sammandragningar/förvärkar jag hade under promenaden.. Typ hela tiden medan vi gick. Men de gick bra. Kände dock när vi kom in på gården här hemma att jag fick håll och de började ta emot. Sån tur att vi var hemma just då=)

Hemma sen träffade vi på Fredriks bror och hans familj hos farmor och farfar. Alice minsta kusin har precis lärt sig gå och det är så roligt för nu kan de traska iväg tillsammans:) Alice sträckte fram ett lock till sin kusin, när hon stärcker sig efter locket drar Alice tillbaka handen och går iväg, i hopp om att kusinen ska jaga henne:P Så tyket! :P

Sen ikväll har vi inte gjort ett dugg. Vi åt lite rester från igår, Paella. Inte helt fel=) Sen tog jag mig ett bad och när jag kom ut så hängde en övertrött Alice på pappas arm=) Hon somnade gott kan jag säga:)

Nu har jag suttit här en stund och magen är stenhård och de trycker neråt. Ont gör de inte men lite obehagligt är de. Känner mig "skitnödig" trots att jag inte är de. Jättejobbigt. Men man ska ju bli lite sådär i magen någon dag innan förlossningen sätter igång. Kroppen ska liksom automatisk tömma tarmen har jag hört. Minns ej om jag hade de med Alice men nu märker jag en skillnad. Alla ni som är gravida och äter järntabletter vet hur ens mage blir då:/ Med järntabletter har jag gått från att skita sten till att skita smör nu på bara någon dag. Och jag han inte minnas att jag ändrat min kost under någon dag. Hoppas de är ett gott tecken, för ett tecken ska de ju vara iaf=)
Ärsch.. bebis kommer när den är redo, så enkelt är de. Men man hoppas ju och väntar ivrigt=)



Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Åh snälla snälla får jag lägga till dig på facebook? Är så nyfiken att veta när lillen tittar ut! Haha, jag lät lite desperat där, men jag heter Emma Helena Hörnqvist, bli vän med mig om du vill. :)

2011-06-11 @ 22:59:20
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: carro

Skönt att en annan slapp järntabletter den här gången!

Hoppas verkligen din bäbis kommer ut snart!! :)

Kram

2011-06-12 @ 05:23:14
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0