Pust stöön och stånk...

Att vara höggravid på sommaren än inget jag upplevt tidigare. Så skönt att jag slapp de med Alice och att jag inte kommer vara gravid så länge till, detta är hemskt! Orkar ju ingenting! Kan inte vara i solen minsta lilla förens de blir för varmt så mår jag illa och blir yr.

Idag var vi och hälsade på fåren och lammen ute på österöö fårfarm, Alice var förtjust! Efter de gick vi en runda vid havet och när vi kom hem fick jag lägga mig på soffan för jag höll på att spy. Tro de var vätskebrist. Har iaf druckit ganska bra idag men man behöver ju mer vätska som gravid när de är varmt, har jag för mig. Iaf mådde jag blä. Sen började förvärkarna.. 13 st på mindre än 3 timmar, japp jag klockade dom bara för jag tyckte de var lite väl mkt i början.. Sen klingade de av. Mer slempropp idag dock. Fredrik mindes att förra gången jag först såg till slemproppen med Alice var exakt en vecka innan hon föddes. Så nästa helg kanske vi har en bebis här hemma:P Men det känns så overkligt att de tror jag först när jag ser de:P

Imon ska de tydligen bli 26 grader här, själv trodde jag de skulle regna med Malin uppdaterade mig:P Va sjutton ska jag ta vägen.. Och stackars Alice.. Märkt att hon gillar inte alls värmen.. Hon har ärvt sina svettgener från sin far och blir plaskblöt i värmen stackarn.. Och knappt dricker hon något heller..
Ikväll bröt hon ihop, kom ut från sitt rum och vrålade. Var väl något som inte gått som hon velat.. Hon skrek och grät och vägrade bli tröstad i säkert 25 min. Hon var så upprörd! Hon kastar saker, för att se våran reaktion och när vi säger till henne skriker hon ännu mer, precis som om hon vill ha en anledning till att få skrika och vara arg. Jätteknepig har hon blivit. Jag brukar ignorera henne till den nivån att jag frågar först och försöker trösta, sen låter jag henne vara ifred. Det går liksom inte att nå fram till henne:/ Fattar inte vad detta är. Kanske värmen som gör de, att hon inte mår bra alls nu eller något.. För sjuk är hon inte iaf. Kanske kan åka till en sjö imon och svalka oss lite, eller så får vi la bara vara inne för 26 grader är lite väl varmt för mig och Alice. Tur iaf att vi bor precis vid havet för här blåser de nästan alltid:)

Nu ska jag slänga mig på soffan och kika lite på tv=)


Kommentarer
Postat av: eriika

åh jag lider med dej! va i samma sits som dej förra året :) fjärten blir 1 den 28e juni. fan va jag hatade livet och förbannade vädret sista veckorna :P MEN SNAAAART ÄRE ÖVER.. snartsnart snaaart!:)

2011-06-05 @ 23:08:09
URL: http://headtrips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0