Sjuka=Stökigt kaos

Inatt sov jag och Fredrik på madrassen i vardagsrummet, varför? Jo för att de är så himla mysigt=) Alice sov i hallen i sin säng:P När vi vaknade låg vi alla kvar till nästan 11 innan jag och Alice till slut gick in och duschade. Hon fick duscha med mig för hon verkade så pass pigg och tänkte kyla av henne lite nu när hon även idag hade feber. 3:e dagen nu med feber. Inget annat mer än feber. Fast 3 dagars febern ska vara lite annorlunda har jag hört. Få se vad detta utvecklas till. Vattkoppor kanske? Fast jag vet inte med mig att hon träffat någon som har/haft de. Hennes kusin som hade de för många veckor sedan kan inte smittat henne, det är nog typ 7-8 veckor sedan hon utsattes för hans vattkoppor. Så få se. Hon hade "bara" 38.6 imorse och hon har både lekt och ätit bra nu idag. Nu ligger hon och sover och vi ska städa lite. Vilket stök de vatt här med kuddar, täcken, leksaker, gosedjur i vardagsrummet, och fullt med disk i köket. Nu ska vi bara dammsuga sen tar vi helg=) Fast först ska Fredrik sätta ihop Alice nya spjälsäng:) Bebisen ska ju få hennes som hon har nu och hon har fått en helt ny som man kan ta bort ena sidan på. Är ju snart dags för de:)

Nu är Fredrik ledig tills tisdag och vi ska försöka fixa iordning de sista inför bebisens ankomst. Packa BB väskorna klart och tvätta alla bebiskläder etc. Det känns som långt tills Harry kommer med sanningen är att det är faktiskt ganska så nära. En vän till mig fick sin dotter inatt (massa grattis till henne:)), hon hade bf en dag innan mig (tro jag det va). Det får en ju till att tänkta på att man kanske ska se till att få lite klart nu till våran skatt kommer:)

Tjing!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0