Torsdag

Vilken hemsk natt de vatt! Var 25 grader här inne igår när vi skulle lägga oss.. Fick öppna tvärdrag och dra på fläktarna en stund för att de skulle bli lite svalare. Gjorde lite skillnad iaf. Hade jag så hade jag helst sovit ute på balkongen, där var de iaf 20 grader vid 23 igår, lite svalare än inne. Var uppe flera gånger inatt och kissade, vaknade av förvärkar också, och värmen samt Fredrik väckte mig någon gång med. Jag var nog mest vaken inatt faktiskt. Var inne och kikade på Alice vid typ 03 och då låg hon och lekte. Hon låg nog en timma och pysslade med sin kossa, hon sa dock inget och till slut somnade hon, jag också.

Idag regnar de, men de är varmt ändå! Nästan 20 grader ute. Hade de inte vatt för att en viss liten Alice inte går att lita på hade jag haft balkongdörren öppen.. Hon vet att hon inte får gå ut där och brukar bara stå i trösklen och titta, men kan inte lita på henne ändå. Hon drar fram stolarna på balkongen och ska ställa sig på dom och titta ut, livsfarligt! Så vi har aldrig dörren öppen, för de kan gå snabbt sånt..=/ Måste köpa en grind och sätta där så vi kan ha öppet i sommar. Kanske åka och köpa en idag? Har dock mkt att göra idag. Hela lägenheten ska städas, vilket jag inte ger mig på så de får Fredrik sköta. Och det tar sån tid för han får ju göra de själv. Jag brukar ta vårat sovrum på dagen men jag vet inte om jag orkar de ens. Alice ska badas idag och de tänkte jag roa mig/oss med. Men efter de är jag ganska så mör i kroppen och ryggen pga att jag får luta mig över badkaret och lyfta och ha mig med henne.

De värsta jag vet är att ha ont i ryggen.

Nu ska vi kika lite mer på tv, sen äta mellanmål och efter de bada:) Sen blir de nog lite lunch eller yoggi (Alice har nämligen vägrat varm mat mitt på dagen nu väldigt länge, vid 16 har hon velat äta lunch. Tro de är värmen) Sen ska vi sova en stund och när vi vaknar är klockan nästan 16 och då kommer Fredrik hem. Förstår ni hur fort våra dagar går!? Vi bara vaknar, tittar på tv och äter, sen sover vi:P Får ha det så här ett tag nu tills jag blir "frisk" som Fredrik så fint uttrycker de;)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Adrian ska också upp på stolarna och kika ut, men som tur är så är det ganska högt räcke så han kan inre ramla över.. än.



SV: Ja, myggor är verkligen döjobbiga, det värsta med att bo i norrland! Fast förra året såg jag knappt en mygga, och det här året har redan jag och Adrian fått myggbett.. suck! Hoppas verkligen att Alice inte är känslig för myggbett, är så jobbigt när man nästan inget kan göra. :/

2011-06-09 @ 22:51:51
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0