47 Muffins och 1 mormorsruta

Idag har vi bara vatt innne, är inget kul väder ute alls=/
Men då får man göra det bästa av att vara inne, baka!

47 st muffins, både choklad och vanliga och tiger=D Jag gillar bäst choklad och Fredrik gillar vanliga bäst:P Sen blandade jag ihop några till tigermuffins också, kanske är det så att Alice gillar tiger bäst? Lika bra att göra sånna med tänkte jag så alla blir glada=)

Sen lånade jag upp svärmor till att passa Alice medan jag tvättade lite, Alice sov så farmor höll henne sällskap en stund. Passade även på att virka min första mormorsruta nu medan Alice ligger däckad, så stolt jag är! Svärmor tyckte den var jättebra virkad:) Yes va nöjd jag blev! Detta är min passion! Enkelt och roligt! Skiter i de j*vla babyskorna, blir bara fel hela tiden och efter att ha virkat dom typ 6 ggr så ger jag upp.. Sorgligt men sant, jag som aldrig ger mig. Men vill inte lägga virk grejen åt sidan så därför måste jag påbörja något annat virkprojekt för att inte tappa lusten. Så nu ska jag göra en babyfilt i mormorsrutor:) Kanske gör skorna sedan när jag blivit lite bättre=) Man ska ju aldrig säga aldrig=)

Tog bara ett garn jag hade hemma för att öva, ska inte vara grönt och vitt så i min filt.


Kanon nöjd över min första ruta!


Vill köpa garn och virka min filt nu genast haha:P

Någon som gillar att virka mormorsrutor där ute och har något tips på fina färger som funkar ihop?

Kommentarer
Postat av: Malin

Men gud vad du lär dig fort :)

2011-03-10 @ 16:08:48
URL: http://kilkkim.blogg.se/
Postat av: En Liten Emma

Härligt. :) det är så kul att virka för man lär sig så lätt! Hoppas man får se en bild på färdiga resultatet av filten sen.

2011-03-10 @ 16:37:29
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0