Lördagsnatt

Fredrik har somnat i soffan, och jag skulle bara stänga av datorn för typ 20 min sedan och sen gå och lägga oss. Nu fastnade jag här såklart:P

Idag har vi gjort så mkt, först gick jag och Alice 1 timmes promenad till secondhand, där mötte Fredrik oss med bilen:) Fick köpt ett påslakan i mjukt, elastiskt tyg, enkelt att öva på att sy bodys tänkte jag=) 10 hela kronor:P

Efter de stack vi till babyhuset och köpte ett par mammajeans till mig, 100:- då de var på rea, kanon!
Hörde även hur lång beställningstid det är på att få en vagn, 10-8 veckor innan bör man ha beställt! Herregud, vi har bråttom ju! Gjorde detta med vagn så mkt svårare.. Vill ju ha en där barnen är vända emot mig! Skulle inte sätta en lite kotte framåtvänd så jämte Alice. Förstår faktiskt inte de som föräldrar som gör de, ser inget positivt med de alls för den lilla minsta. Man har ju ingen uppsyn över dom alls. Sen de vagnarna man har på rad och en unge sitter undertill.. Känns ju jävligt dumt faktikskt, enda positiva är väl att den blir smal men de väger inte upp för hur dumt ungarna sitter i vagnen. Man ser ju inte den ena ungen speciellt bra då heller, vilken de nu blir som man sätter underst:S Nä på bredden måste ungarna sitta och framåt emot mig! Finns bara ett fåtal vagnar som har den möjligheten och lutar väl åt ett säkert kort, Emmaljungan.


Blev en tur till donken för att få i oss lite mat, var så där gott.. Alice fick inte donken, hon är för liten än tycker vi för att introdusera sånt. Kanske när hon är runt 2 år så kan hon få en hamburgare=) Vi äter ju sällan mkt sånt nu så känns onödigt att hon ska veta va de är, för alla ungar älskar ju donken, eller:P
Sen åkte vi till stan och gick runt där och kikade. Alice fick en tröja och en scarfs och Harry fick en tjockare huvtröja. Få se om jag byter Alice tröja, såg att de var en fläck på den=/

Sen for vi hem och jag försökte lägga Alice en stund men hon skulle icke sova.. Hon somande dock tidigt ikväll bara för de=)
Fredrik gjorde baconrisotto ikväll medan jag satte mig och virkade i lugn och ro (så mkt lugn och ro det kan bli med Alice klättrandes i soffan)

En ruta tar ca 40-50 minuter för mig att göra. Och jag är inte långsam faktiskt! Inte för att vara nybörjare! Tar sån tid eftersom man ska fästa och byta garn hela tiden.. Men tid har jag=) Behöver göra 100 stycken rutor, 25 av varje färgkombo (gör 4 olika). Ikväll har jag gjort 6 stycken:P Jag började vid 21 och nu vid 00 var jag klar med 5 stycken. En gjorde jag medan Fredirk lagade mat ju=)

Man blir trött i huvudet av att virka, kunde lagt mig vid 22 kände jag..

Harry har haft hicka nästan hela kvällen, rikigt obehagligt! Jag gillar inte de rytmiska dunket så längre. Alice var ju med sån, kunde hicka konstant under flera timmar, och även nu kan hon hicka jättemkt ibland (tro det hänger med sen tiden i magen, vissa har la enklare för att få hicka)

Nä nu måste jag slita mig ifrån datorn.. Min tur att gå upp imon och ta Alice. Dock sa Fredrik att han gör det ist så jag får sova för jag behöver ju de, söt min göbbe är=) Men så låter de nu, sen imon när hon vaknar halv 7 så låter det annorlunda kan jag lova:P

Hoppas ni haft en bra helg:)


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har ingen aning om vilken emmaljunga vagn ni spanat in, men jag har bara hört positivt om emmaljunga cerox 360 eller va den heter, den med dom små hjulen i fram. :)

2011-03-20 @ 11:40:00
URL: http://familjentlt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0