Lugn stund

Sitter här med mitt fejt kaffe, mina fejt kanelbullar och bara väntar. Väntar på att Alice ska vakna.
Det här med att man får en lugn stund och kan chilla är för tråkigt, iaf när man ska iväg och bara måste vänta. För jag kan inte göra någonting med risk för att hon skulle vakna.

Hon har sovit över en timme nu, så hon kan säkert sova en timme till. Fast de hinner vi inte, ska ju till stan och handla lite sen fika med vänner.

Ska handla mitt garn, vilket tjat om de haha! Det kliar i fingrarna efter att börja virka min filt! Och jag skulle så gärna vilja börja sy babybodysen nu. Tänkte åka till secondhand och köpa tyg där billigt och sen öva. För gå till en tyg affär och köpa "billigt" tyg till att öva blir inte billigt nog.

Hoppas jag hinner sy lite kläder tills de Harry föds iaf, har ju 3 månader på mig tills juni är här, med det går som sagt fort..

Jag är stressad till MAX. Skulle behöva typ 6 månader på oss för att förbereda oss. Vagn vet vi inte heller vad vi ska ha än. Finns inte så många som uppfyller våra krav faktiskt. Sen funderar jag på en sån sovgunga, men vet inte vart vi skulle fästa den plus att de hade kanske varit bra med en spjälsäng också. Massa funderingar och planeringar.

Och helst ska man ju vara lite förberedd. Kanske inte så kul att gå runt och handla i panik de sista veckorna smällfet. Kanske jag till och med får foglossning på slutet, för inte fan kan man gå en hel graviditet och må så underbart bra som jag mått? Mår som en prinsessa! Inte ont någonstans! När ska de vända? Haha positiv jag är nu va.. :P Men lika bra att räkna med att det kan bli jobbigt på slutet så man inte blir så förvånad om de blir de.
Fredrik sa att på håll så har jag börjat vanka som en anka när jag går:P Känner mig rund som en boll nu iaf så det är väl de enda jag känner av med denna graviditeten. Med Alice hade jag foglossning, inte mkt, halsbränna-mycket! Och ont i kroppen. Nu är jag bara rund:)

Ska nog väcka Alice snart. Annars hinner vi inte handla innan vi ska fika.

Sen ska vi tvätta hela kvällen, åh va skoj... Not..




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tråkigt att nu inte hittar någon vagn som uppfyller era krav. Hoppas att ni hittar någon snart så ni kan bocka av det från listan.



Jag skulle kunna äga hur många vagnar som helst =P VIncent har ju redan haft 3 st.



Duktig du är som ska sy kläder. Något jag verkligen kan rekommendera är en egensydd amningskudde. Har haft massor av nytta av min =)



Trevlig helg

2011-03-18 @ 20:51:43
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0