Tisdag morgon

Hej!
Oj va gott jag har sovit inatt! Somnade iofs sent och därför vakande jag inte inatt och behövde kissa, så sovit 6 timmar på raken! De är härligt=)

Idag är de så där grått och trist ute. Blir nog till att sy upp lite gardiner idag och plocka lite här inne. Är ju städdag idag.

Hur ofta städar ni läsare? Och hur stor yta bor ni på?
Jag gillar inte när det är "smutsigt" men ordnat kaos/stökigt går bra.
Så här hemma städar vi två dagar i veckan. Oftast i början av veckan och sen i slutet. Alice rör sig så mkt på golvet och därför vill jag ha de rent. Dammsög oftare när hon bara kröp, då var hon som en sån plattfisk och bara sög i sig allt på golvet:P

Åh ja, en glad nyhet! Babyproffsen uppe i Göteborg på Backaplan har både Teutonia och Emmaljunga vagnarna! Så vi ska åka upp dit i helgen och prova=) Så efter helgen kan vi förmodligen beställa en vagn=) Har ju inte köpt eller beställt något än.. Funderar på att köpa en ny säng till Alice så får Harry ha Alice säng. Köper en spjälsäng där man kan ta bort sidan, snart är det ju dags för det och då kan ju lika väl Alice få en sån spjälsäng nu. Har kikat på en från Brio, fast Ikea har ju också och det är nog en jädra prisskillnad där.. Fast jag gillar Brio sängarna!

De vi ska köpa till Harry:
Syskonvagn
Säng
Spjälsängsskydd
Plastad froté
Kläder (behövs inte mkt då Alice har så mkt!)
Nytt skötbordsskydd
Tyg då jag vill sy lite till våran sötnos=)

Måste börja handla lite nu innan jag blir för stor och inte orkar.
Så i helgen är det Gbg som gäller=) Vi gör det till en familjedag och hoppas på fint väder så vi kan gå i Slottsskogen och sen gå på Naturhistoriska museét=) Längtar så mkt!

Men idag är det ju bara tisdag så det är ju ett tag tills dess, MEN bara 2 dagar kvar till torsdag och 3 d ultraljud! Det ska bli spännande=)

Nu ska vi ringa pappa, det brukar vi göra nu efter 9 när han har frukost. Alice tycker det är så roligt=)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vi bor i en 3:a på 75 kvm och jag städar inte så ofta som jag skulle behöva =P hahah



Men nu har jag börjat dammsug mycket oftare eftersom jag har en lite golvmopp som ligger o suger upp allt annars med sina kläder =P



Skönt att ni kan åka o titta på vagn och prov köra de.



2011-03-29 @ 09:55:21
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0