Torsdag

Googlade lite i morse och flimmer för ögonen var ett tecken på havandeskapsförgiftning så jag ringde mvc och fick komma dit på direkten och ta ett urinprov och kolla blodtrycket. Allt var jättebra! Förmodligen var det ett migrän anfall jag fick igår och som inte gått över riktigt än. Har fortfarande ont i huvudet fast inte så som jag haft innan idag.
Tro jag överanstärngde mig igår, för en promenad med Alice i solen på 1 timma, sen i promenad med martina på 1,5 timmar. Blev väl för mkt helt enkelt. Idag har jag bara vilat. Fikat en snabbrunda med en vän bara, det orkade jag med typ=P Är jättetrött ikväll igen. Imon ska jag köpa blutsaft, glömt köpa den i säkert 1 vecka nu! Dåligt.. Mina vitaminer är typ slut också så måste köpa nya såna också. Jag äter mkt vitaminer överlag men nu när jag är gravid äter jag speciella, plus omega 3 för gravida. Svindyra tabletter..
Måste även köpa lite järntabletter. Så jag ska ner på stan och göra de, sen träffa E och hennes son och fika lite vid 15=)

Just ja, ska nog köpa garn imon också. Eller jag vet inte.. Vet inte om jag ska ha en rosa filt eller blå än;P Ultraljudet i 3d är inte förens om 2 veckor och då får vi verkligen konstaterat vad Harry är för något. Nu vet vi typ, barnmorskor har ju sett fel förr så vi tar inget för givet än. Hoppas dock inte dom sett fel, känns lustigt att behöva ändra könet på Harry. Men jag kan ju göra en neutral filt såklart=) Vit botten och sen riktigt färgglada rutor blir nog snyggt=)

Nu ska jag vänta ut klockan så jag får gå och sova:P Sov två timmar på dagen med Alice så jag tro inte jag kommer somna snabbt ikväll, och jag avskyr att ligga och vrida mig i sängen i timmar! Sitter hellre uppe tills jag nästan däckar och sen går och lägger mig=)

Harry mår toppen i magen! Vild som f*n. Han rör sig konstant nästan. Verkar trångt där inne redan.. Har filmat honom lite, ser helt galet ut och då har jag ändå inte fått med stora sparkar och sånt! Ska se om jag kan visa er någon dag=)

Go kväll på er alla!




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Gud va skönt att allt såg bra ut! Hoppas att det släpper nu så du kan få vara frisk o njuta av din graviditet =)



Skönt att du hade googlat det innan jag skrev det! =)

2011-03-17 @ 20:01:19
URL: http://ceciliase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0