Vilken är finast?


Gjorde den lilla rutan nyss, så enkelt!

Men frågan är om jag ska göra det lätt för mig eller svårt..
Den stora rutan är enklare just för att de är större nål, men då blir det inte lika tätt som i den lilla rutan. Och vilket är mysigast att ha som filt? Får nog lägga på minst 2 varv för att den lilla rutan ska bli lika stor som den stora, vilket är så jobbigt för man måste ju byta garn hela tiden=/

Men jag föredrar en tät filt framför en mer luftig. Om jag bara gör en ruta varje kväll hinner jag lätt färdigt med filten tills Harry kommer=) Ska nog köpa garn på fredag!

Vilket garn tycker ni? Bomull? Eller ulligt? Bomull är la kanske skönast till sommaren!?

Nu ska jag sova, sjukt trött som vanligt..

Fick bytt pedalen till symaskinen på Gekås idag så nu ska den funka:) (dom tesatde den på Gekås och sa att den funkade iaf)

Kommentarer
Postat av: carro

Va kul å kunna virka!! :) jag har inte de tålamodet, haha :) ska jag börja med nåt sånt så kanske de blir klart lagomt till bäbisen ska ha körkort, :p haha. Kram

2011-03-14 @ 06:22:37
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: En Liten Emma

Jag säger lilla rutan till en filt. :) Och bomullsgarn, men det är också tunnare så rutorna kommer att behöva några mer varv än om man virkar med ullgarn..

2011-03-14 @ 06:38:06
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Malin

Aa, men vi får försöka ta den promenade ngn gång i veckan ")

2011-03-14 @ 08:01:46
URL: http://kilkkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0