Bebis koooom!

NU är jag trött på detta! Jag vill ha ut bebisen NU. Eller om någon dag då jag gått tiden fullt ut, räknas la som fullgången i slutet på veckan.

Jag är så splittrad, ena dagen så vill jag att plutten ska komma så sent som slutet på juni/början på juli. Dels för att bebisen är större, och jag får hellre en bebis på över 4 kilo än en under 3 kilo. För mig är amningen viktig och de känns som om vart man än läser så står de att större bebisar har lättare med amningen, behöver la inte vara så för alla men finns la statistik på de med. Så därför vore ju de bra om bebisen fick vara kvar i magen så länge som möjligt. Plus att de andra argumentet för att bebisen ska vara kvar så länge som möjligt är ju att då behöver jag inte ha båda barnen själv så länge, Fredrik går ju på 5 veckors semester i slutet på juli. De 10 pappardagarna som han får i samband med Harrys födelse kan gå hand i hand med början på hans semester, om jag får i början på juli.

Att jag vill ha ut bebisen redan nu är för att JAG är trött på detta. Trött på att ha ont här och där och inte kunna böja mig utan att bli anfådd. Och detta är ändå ingenting mot hur de var med Alice. Då hade jag detta de sista månaderna.. Nu har de bara vatt så här i två veckor typ, och jag är redan trött på de! Idag gick vi ca 4 km och lekte 1 timma på en lekplats, nu har jag såå ont i fogarna och höfterna att jag kan knappt gå. Så tröttsamt. Men de sköna med denna graviditeten är ändå att jag har ingen foglossning! Ingen alls! Lite halsbränna till och från men inget allvarligt. Jag mår fantastiskt bra, så länge jag inte rör mig. Men känns trist att röra sig runt huset bara..

Min tanke är väl att om jag för min skull vill ha ut bebis nu, men för bebisens skull blir det bäst i slutet på juni, Så då borde ju mitten på juni vara OK. Tänk, mitten på juni, om typ 16 dagar då.

Snart är jag mamma till 2. Oj va overkligt de känns!


Magen nyss.. Gjorde mig besväret med att resa mig upp *pust stööön stånk*
bara för att visa er en bild på skatten:)

På onsdag ska vi till mvc. Jag tror inte bebisen fixerat sig. Kände nog hur han gjorde en kullerbytta häromdagen:/ Hoppas bara han ligger med huvudet neråt! Tro inte de faktiskt... Eller så kanske han bara har en väldigt hård rumpa:P

Så här brukar han ligga:) Han sparkar som en tok med fötterna och händerna på min vänster sida, det gör så ont ibland att jag skriker rätt ut. Men mina revben låter han vara ifred=) Kan hända att han inte når dom, han är liksom för lång för att kunna sparka rakt upp. Alice fixerade sig ju i i typ vecka 35 så då var hon längre ner i magen, och nådde då mer rakt upp med bena, vilket gjorde att hon sparkade rakt på revbena:/

Fin bild va HAHA:D

Kommentarer
Postat av: Elina

Oj låter tufft! Börjar redan fasa lite inför de sista veckorna av graviditeten.. Tur att det är av en så bra anledning som man mår dåligt :)

2011-05-30 @ 23:53:42
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: carro

Mohaha vilken fin bild på katten :) och såklart din fina gravidmage! :D

2011-05-31 @ 04:10:38
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: Nina, ensamstående mamma till Liam

Vilken fin mage du har :)

2011-06-04 @ 12:11:57
URL: http://nninaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0