Fredag

Go morrn!
Alice näsa är lite blå och svullen.. Men hon har nog inte ont iaf, skönt de!
Strax ska vi gå ut en sväng.. Utan mobil. Suck man ser inget alls på skärmen, är vatten innaför den. Annars funkade den att starta iaf. Ska ner till stan sen när Fredrik slutat och kika hur de ligger till med försäkring och sånt. Jag önska att jag kunde ta en ny mobil på mitt abonnemang, men det kan jag inte än! Kanske någon vänlig själv där ute som har en mobil liggandes som kan lånas ut till mig för en slant? Eller gratis, bättre de;) Vore ju kanon om jag kunnat låna någon tills jag kunde förnya mitt abonnemang.

Nyss så ringde kösammordnaren, eller vad hon nu var. Vi har fått en dagis plats i september. På de dagiset vi ville ha. Vet ej om jag vill ha henne på dagis i höst nu längre dock. Jag kommer ändå vara hemma med den lille bebisen så då kan Alice lika väl vara hemma hos oss. Jag tycker faktiskt hon är för liten för dagis. Ni andra föräldrar får göra som ni vill men jag tycker att så små barn ska inte vara på dagis om man inte måste ha dom där. Man kan gå till öppnaförskolan så dom får leka av sig. Men tråkigt nog har inte alla den möjligheten att vara hemma tills barnen är över 2 år. Jag kanske bara känner så här för att Alice är mitt första barn och jag är så rädd om henne. Kanske hamnar bebis nr 2 på dagis vid 1,5 år och det kanske känns jättebra då. Vad vet jag. Alice är iaf min lilla bebis nu och jag är sååå rädd om henne att bara tanken på att någon annan ska ha hand om henne... Ja det känns inte bra! Men vi ska iaf gå och titta på dagiset innan vi säger blankt nej. Kan hända att det kommer kännas jättebra med personalen och Alice kanske gillar de. Fredrik vill nog helst inte heller ha henne på dagis, han är lika fjantig som jag haha;P

Dagiset ligger iaf nära, Alice klarar utan problem att gå dit helt själv, alltså inte åka vagnen utan gå bredvid:P

Ja vi har en vecka på oss att bestämma oss så ska försöka besöka dagiset där innan.

Nu ska vi sticka ut en stund.

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej .. vet precis hur du känner lämnade Iza mycket imot min vilja när hon va drygt 2 år jätte jobbigt att låta ngn annan ta hand om ens barn. Men när man såg hur glad hon blev av att leka där 15 timmar i veckan så va det helt klart värt de! men gå dit och kolla ta en dag och Kolla hur eran lilla tös reagerar... det är ju olika från barn till barn. KRAM å lycka till

2011-05-20 @ 15:10:37
Postat av: Tina

Hoppas de är ett bra dagis iaf :) Ni kan ju skola in Alice och sen behöver hon ju ändå inte gå full vecka på dagis.. 1-2 dagar, korta dagar, för att sen utöka när det behövs/känner för det.

Det kanske kommer en period när du känner att du ångrar dagis. Kommer den, då har du ju redan platsen. Sen är det lättare att få plats till Harry också, om Alice redan har plats. Så slipper ni kanske köa lika länge osv. :) För ingen har ju sagt att man måste gå full vecka på dagis, bara för att man har en plats.

2011-05-25 @ 13:23:09
URL: http://familjentlt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0