Gomorrn..

Vilken natt jag haft. Knappt sovit något alls. Alice sov i våran säng jämte mig.. Hon kräkte nämligen igår..

Fredrik nattade henne och helt plötsligt hör jag att han skriker efter mig så jag springer in och kollar vad som händer. Stackars Alice badade i kräk, och det kom mera när jag ställde henne upp i sin säng. Hela ungen var indränkt i kräk:( Hon hade precis klämt i sig en flaska välling så de plus de hon ätit under dagen kom upp. Fast de var inte mkt! Hon åt en halv portion gröt till frukost, en halv macka till lunch, 1 rivet äpple, en halv risifrutti till mellis, 150 gram välling, 5 skedar varm mat, och sen vällingen i sin säng. Hon var pigg under dagen, bara de att hon skulle inte äta något. Själv äter jag gärna inte när de är varmt. Så jag antog att Alice är som mig där, men då kanske hon mådde dåligt igår också:(

Stackarn skrek och skakade när jag kom in, skar i mitt hjärta att se henne så upprörd och rädd:( Fick ducha av hela henne i pjamasen och sen finkamma håret, hon skrek och skrek:( Där efter fick hon ny pjamas och på direkten så började hon leka och var som vanligt. Hon verkade inte må dåligt alls. Dock skulle hon inte ha något mer att äta sen, försökte med lite välling och youghurt. Eftersom min mardrömm är att hon ska kräkas i sin säng och ingen märker de så fick hon sova jämte mig inatt och Fredrik sov i hennes rum i gästsängen (som fortfarande står i Alice rum).

Vid 5 gav jag upp. Då gick jag in och la mig jämte Fredrik och sov till lite efter 6. Alice sover fortfarande i våran säng. Tänkte låta henne sova så länge hon vill. Hoppas jag får i henne lite mat idag och att hon inte kräker något mera.

Själv ska jag passa på att ta mig lite frukost ifred, men Alice vaknar alltid när jag tar mig frukost så kanske lite bra att vänta. Det slår aldrig fel lustigt nog.



Kommentarer
Postat av: MANDY- Mamma till River!

Vilken tur =)

2011-05-10 @ 14:52:23
URL: http://mandyys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0