Min sjuka älskling

Jag har faktiskt räknat hur många ggr Alice nyst idag. 60 ggr fick jag de till innan vi åkte och handlade vid 18 och Alice passades av sin farmor. Sen har de ju blitt minst 10 ggr till sen dess. Hon har vatt skit dålig idag. Hade jag haft en bil hade jag kört en runda när Fredrik kom hem, bara för att komma hemifrån en stund. Hon har skrikit och gnällt hela dagen. Och jag med mina graviditetshormoner nu som inte fixar skrik och gråt.. Jättejobbig dag har vi haft. Stackars min lilla tjej! När Fredrik slutade så skrev vi ner en handlingslista och åkte och storhandlade. Alice fick vara hos sin farmor och farfar, där verkade hon piggna till och var glad och lekte. Så skönt för henne=) Och min, jag behövde vila huvudet lite.

Sen när vi kom hem fikade vi lite hos dom och sen gick vi upp till oss. Då bröt Alice ihop och blev ett helt annat barn. Gick från att vara glad till mini-monster. Över 38 graders feber hade hon, i vanliga fall har hon runt 36.4 grader. Hon var helt slut. Så hon fick välling i mitt knä och sen flyttade Fredrik in hennes säng till vårat sovrum. Hon är så tät i luftrören och rosslig att det känns bäst att ha henne inne hos oss om hon skulle börja hosta eller något och behöver lyftas upp. 

Få innerligt hoppas att detta går över snabbt, och att vi andra inte blir smittade. Det blir vi ju typ alltid men man kan alltid hoppas. Jag/vi som hade så mkt planerat till veckan.. Nu blev inget gjort, men de kan inte hjälpas. Nästa vecka är de fullbokat igen, plus de vi inte hann med nu till veckan. Få planera tiden bättre helt enkelt=)

Nu ska jag dricka lite hallonbladste och vänta ut bebis nr två. Bara några veckor kvar nu. Känns galet..
Oh ja våran vagn hade kommit nu=) Ska dock inte hämta den nu men skönt att veta att den finns i Varberg iaf=)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Hoppas att hon kryar på sig!



SV: Dom funkar skitbra! Han gick omkring i dom hemma nästan hela kvällen och det såg inget klumpigt ut alls. :)

2011-05-26 @ 07:36:00
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0