Mvc 18/5

Sf mått: 32 cm
Hjärtljud: 132 slag per minut

Allt var bra, järnvärdet hade sjunkit lite dock. Hade 116 nu men de var helt ok. Ska bara fortsätta äta mina tabletter och se på nästa besök vad de ligger på då. Alice var med denna gången också och hon skötte sig bra idag:) Hon har blivit bekant med stället så hon är mkt fräckare nu, även inne på bms rum:P Ska pilla på allt men lyssnar när man säger till henne. Dock var hon trött när vi var där så hon var lite gnällig.

Jag vägde Alice på vågen också, hon hade gått ner lite. Inte konstigt eftersom hon ätit så lite i över en vecka. Fast de har börjat vända nu och bli bättre=) Själv hade jag inte gått upp något alls. Väldigt lustigt med tanke på att min vikt aldrig stått still när jag vatt gravid. Men jag ska la inte klaga, 19 kilo + nu sen jag blev gravid:P Men jag är ännu 1 kilo ifrån min vikt på inskrivningen när jag var gravid med Alice. Hur galet är inte de... Fasen va stor jag måste vatt..

Bebisen är inte fixerad:/ Huvudet neråt fortfarande iaf. 2a barnet kan ju fixera sig senare än första. Alice var redan fixerad i denna veckan. Det kommer la, hoppas jag:)

Alice fick mäta magen:) Min bm lyfte upp henne och satte henne på knä mellan mina lår så hon kunde mäta och vara med, det uppskattades av Alice:) Hon fick trycka på doplern idag med, vilket var så skoj:P Hjärtljuden var fina och bra. Alice såg såå fundersam ut när vi lyssnade, pekade på min mage och undrade vad de var:P

Nästa besök är 1 juni, hoppas att de blir de sista. Eller ja jag både hoppas på de men samtidigt inte. Skulle vilja ha 6:e juni (en röd dag=alltid ledig på sin födelsedag) eller så vill jag ha så sent som möjligt i juni. Bebis kommer när den är redo, jag ska inte låsa mig på något datum:)

Emma ska ha nära mig, vore skoj om vi låg på BB samtidigt:) 6:e juni passade bra i hennes kalender också så vi får la se när bebbarna kikar ut;)


Kommentarer
Postat av: carro

Va gulligt att Alice är så duktig hos bm, skulle nog inte klara av min vilde till son där.. haha :) så fort man säger åt honom så säger han "måste göra det.." han har börjat komma in i 3-års trotsen.. fast den går nog över den oxå :)

Ja, jag blir gärna din vän på fb (fast de lät lite töntigt, haha.) Du kan ju adda mig eller va de heter: Carolina Norgren heter jag iaf :)

Kram

2011-05-19 @ 05:07:59
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: En Liten Emma

Kul att Alice får hjälpa till. :)

Adrian fixerade sig efter att vattnet gått, så tappa inte hoppet. ;)

2011-05-19 @ 08:31:20
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0