Personlighet i magen

Jag börjar ana va de är för plutt jag har i magen.

Alice var så envis i magen, puttade jag på henne puttade hon tillbaka tills jag flyttat min hand. Hon accepterade aldrig att bli undan puttad. Ni som hängt med ett tag minns säkert om hur upprörd jag var över att hon alltid sparkade på mitt stackars revben, så ont jag hade! Hon hade ofta hicka, vilket hon än idag har. Man kan inte busa med henne i ens 10 sek fören hon får hicka:P Hon sov mkt i magen, kanske var de för jag hade moderkakan fram som jag inte kände henne lika mkt som jag känner Harry och tyckte mest hon sov:P Harry är vaken oftare. Och han är inte lika envis som Alice. Puttar jag på honom puttar han tillbaka, men flyttar sig snabbt om jag fortsätter putta. Precis som "jaja mamma du vinner" :) Han avskyr när jag böjer mig ner eller sitter här vid datorn, halv ligg-sitta eller helt ligga ner godkänner han. Böjer jag mig eller sitter för rakt trycker han ifrån med hela kroppen och det gör jätteont! Än har han låtit bli mitt revben iaf=)


Såg en underbar dokumentär om bebisar i magen och deras humör och mönster, sen fick man följa dom utanför magen och se att dom betedde sig nästan identiskt med tiden i magen=)
Åh minns ej vad dokumentären hette, men den var jättebra!

Någon som kan tänkas veta vad den hette?

Kommentarer
Postat av: carola

hmm jag det stämmer nog här med när jag tänker på hur tvillingarna var i magen:)

Agnes är envis och armbågar sig fram, nils hamnar i skymundan.

Så var det även i magen.



Stor kram gumman

2011-05-03 @ 09:47:31
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0