Sista dagen

Sista dagen, sen äre fredag! Underbara fredag=)

Dagen har gått sjukt fort.. Först var jag och Alice nere vid havet och matade ankorna/måsarna. Hon skattar och tycker de är så kul när måsarna börjar slåss och skrika om brödet:P Själv tycker jag de är läskigt när dom blir så vilda men Alice gillar de. När vi ändå var nere i stan så gick vi in i några affärer. Men ingen mening alls, kan ju inte prova kläder med Alice i vagnen. Eller kan kan jag ju, men känns inte shysst emot henne då hon inte tycker de är precis kul att vara med på stan. Att gå i affärer med henne och prova kläder går inte ihop. Och då är hon ändå inget skrikigt barn, utan de är jag som bara tycker synd om henne.

Såg en mamma med en lika stor dotter som Alice... Suck säger jag bara! Ungen sprang runt som en tok och lyssnade och lydde inte alls sin mamma, som hela tiden upprepade frasen "gör inte så, neeeej, akta den, var nu still" etc. "Slutar du inte nu får du åka i vagnen".. så sa hon hela tiden, men inte lyssnade hennes dotter för de. Tomma hot och de visste den lilla tjejen, för inte tog hennes mamma upp henne och satte henne i vagnen. Jo hon lyfte upp henne, dottern började skrika och vråla som en besatt och mamman sa "okej okej men då får du lyssna på mamma" sen satte hon ner henne och allt upprepades igen för inte lydde dottern henne nu heller. Jag förstår faktiskt inte såna föräldrar. Visa lite stake för gudsskull, sätt gränser! Barn skriker och vrålar när de inte får som de vill, alla barn gör väl sånt. Man måste ändå som förälder säga ifrån och ta ett illvrål även om det är i en affär. Hade de vatt Alice som gjort så hade hon åkt ner i vagnen bums och inte kommit upp fören vi kommit hem. Och de vet hon faktiskt. Oftast räcker de med att vi säger till henne en gång att hon ska hålla mamma eller pappa i handen annars får hon inte gå själv. Såna föräldrar skyller sen sitt barns beteende på trots när det till viss del är föräldrarnas fel för de har inte satt några gränser till sina barn. Visst trots finns, men hur man är som förälder påverkar mer än man kan tro.

Efter den persen med mamman och hennes dotter var jag helt slut i huvudet, fattar att mamman måste vatt stressad :P

Vi gick vidare i några affärer, men hittade inget till varken Alice eller mig.
Sista affären vi kikade i var tygaffären, men de var snabbt för Alice var trött, jag med iofs. Tänkte att jag får ta de imon, och roligt nog messade Emma och frågade om vi kunde gå till tygaffären imon efter hennes tul:) Vilket sammanträffande:)

Nu ska jag snart sova. Faktiskt! Lite sent att lägga sig runt 00 och sen gå upp vid 6. Jag måste ha lite mera sömn känner jag=) Speciellt eftersom jag vakanr och kissar varje natt vid typ 2-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0