Tisdag

Precis kikat på Desperate Housewives och ätit vaniljglass med jordgubbar=)

Bloggar jag inte på morgonen så glömmer jag lätt bort de, dåligt jag vet.

Dagen har flytit på, Alice har nyst säkert nämre 30 ggr idag. Snoret rinner och slö har hon vatt. Hon piggnade dock till nu på kvällen med hade ändå lite feber när vi la henne så hon fick sig en alvedon och lite nässpray. Hoppas hon är bra snart. Själv har jag vatt "bakis" idag igen, så slö i kroppen. Är nog någon virus grej, tycker jag är lite piggare nu ikväll dock=)

Imore blev jag så rädd.. Jag va inne och duschade, med öppen dörr och Alice lös i lägenheten. Hon sköter sig fint själv så och kommer alltid när jag ropar på henne, vilket jag gör typ varannan minut:P Men idag kom hon inte när jag ropade en gång, som tur var så hade jag precis duschat klart så jag hoppar ut ur duschen och lyssnar efter henne. Inte ett ljud. Går ut från badrummet och möts av en nerblodad Alice med framsträckta händer. Såg först att hon hade blod på handen och fingrarna, tänkte att hon kanske petat sig i näsan och börjat blöda så med tanke på att hon hade näsblod i torsdags och de har vatt lite blod till och från under helgen. Men hon var inte blodig i ansiktet/runt näsan. Sen ser jag att hon har blod på hela bröstet/magen (hon hade ingen tröja på sig). Då får jag panik, för jag ser inte vart blodet kommer ifrån. Kikar in i vårat sovrum och möts av blod blod blod. På golvet, på dörren, på väggen, på lakanet i våran säng.. Och på golvet vid min sida om sängen ligger de ett krossat glas (mitt vatten glas jag haft under natten). Hon hade skurit sig på en skärva på fingertoppen, blödde som katten! Själv hade hon inte ont. Hon undrade mest var de var och varför jag var så upprörd. Ringde Fredrik som var i närheten så han kom hem för att kika så hon inte hade glas i fingret. Jag är inte så förtjust i blod, men klarade av att skölja av henne samt ta upp de värsta blodet. Usch den starka lukten av järn... Hemskt! När Alice fick plåster på fingret fattade hon att hon hade "ajaj" på fingret och började böla.

Igår var de bajs, idag blod. Undra vad som kommer imon.

Nu ska jag börja packa ner lite saker i BB väskan:) Tänkte lägga ner sånt som jag ändå inte behöver använda nu, samt lite bebiskläder=) Mysigt att börja förbereda så:)

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Det hände nått liknande med Adrian för nån dag sen också, blod överallt och han hade ett litet sår på fingret som jag inte har en aning om vart han fått ifrån.. Jobbigt att det blöder så mycket från fingrarna.

2011-05-24 @ 23:15:04
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åhh fyyy! Gud vad du skrämde mig med hur du berättar i bloggen :/ stackars lilla Alice :/ barn är väl roliga? När hon fått plåster så vet man att det är ajaj :) haha! Ha en bra dag! Kram Emelie

2011-05-25 @ 06:15:36
URL: http://memmiemummsbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0