Tisdag i maj

Tjohej!
Vaknade tidigt idag, så börjar bli lite trött redan nu. Alice vakande strax innan 7 och har precis kollat på Dora, med sitt Timmie lamm:) Köpte ett sånt till henne igår som säger bäää:P Hon älskar de! Gosar med det och bär runt på de:) Fattar inte vad hon skulle upp och göra nu dock, hon är skit trött. Strax ska vi göra oss klara och gå till sjukhuset, piss väder ute så ser inte fram emot de. Ser inte fram emot de heller pga att Alice ska röntgas:/ De är hennes fötter som ska röntgas för hon har en böjd tå på vadera fot, som hon går på och nu när hon börjat gå mer så har hon fått såna vattenblåsor på tåna stackarn:( När vi vatt ute och hon gått mkt så tar hon sig på tåna och visar att det gör ont. Tycker så synd om henne! Tårna har hon ärvt av mig, har också böjda tår men jag går inte på mina som tur är. För att ha ont är inte kul och de ska hon inte behöva ha lill kotten. Så dit ska vi strax. Ska möta Fredrik där för jag vet inte om jag får hålla henne när hon röntgas nu när jag är gravid. Vet ej om jag vågar heller, hon kommer ju skrika som en stucken gris och det fixar inte jag! Jag röntgades när jag var typ 2-3 år och jag minns hela händelsen, som jag skrek!! Och dom bara höll fast mig:( Jag har skräck för sjukhus nu.. Så jag vågar nog inte hålla fast Alice om hon skulle börja skrika. Hon får ha med sig sitt får, tänkte att det kanske hjälper lite. Hoppas de. Jag väntar mig dock de värsta..

Igår satt Alice och kollade på Unga mödrar med mig, när dom visade en liten bebis så böjde sig Alice emot mig och pussade på magen och sa "BEBI" och klappade:) Så gjorde hon säkert 5-6 ggr:) Igår tog jag fram bebiskläderna och började sortera de i högar i olika färg efter hur de skulle tvättas, la allt vitt i en påse och bar ut den i hallen. Då kommer Alice springandes med en liiiiiiten mini strumpa vrålandes "BEBIIIIII" och la den i påsen:P Hon är så himla söt!! Varje gång vi ser en bebis på tv skiner hon upp som en sol och klappar på min mage. Men jag tro inte hon förstår att det är en bebis där inne, eller kanske hon gör.. Hon är iaf otroligt söt mitt hjärta, bästa storasystern:)

Nu ska jag ta på Alice kläder och ge henne lite gröt. Maten går sådär nu... Hon stressar upp sig vid maten och ska inte ha och att tvinga henne går inte för då blir de värre. Men hon äter lite iaf, får nöja oss med de.

Hörs senare! Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0